Barn akuten

ÄNTLIGEN hemma!
Vi är hemma på permis nu.
Igår vid 9 tiden när jag nattade Antonio så kom min man in med Isabel och han hade spytt ner hela honom och det var jätte slemigt och dessutom hade hon 40,9 i feber så min man ringde till vårdguiden som tyckte att vi absolut skulle åka in.
Det var bara att ringa mamma och som tur var kunde hon hämta oss.
Vi kom in och fick så klart förtur eftersom att hon fortfarande räknas som liten dom tog ett virus prov men det visade ingenting sen ett RS prov som vi skulle vänta på.

Sköterkan sa åt oss att vänta i väntrummet igen på en doktor, efter en halvtimme fick gå in i ett rum och då var väl kl kvart 11 och där fick vi vänta tills kl 12 då en doktor kom.
Hon sa att RS provet var positivt men att det inte fanns något att göra men eftersom att hon hade lite jobbigt att andas ville dom att hon skulle stanna kvar över natten för att få inhalera koksalt tror jag att det var.

Mamma var som tur med tills halv 1 på natten då vi fick ett rum.
Isabel fick alvedon näsdroppar och inhalera sen fick hon mat men hon ville inte somna så hon fick sova i min säng.
Det kom in någon var tredje timme och kollade hennes syresomsättning och hjärtat sen inhalerade dom lite också.

vid 9 kom doktorn och kollade och tyckte att vi skulle vänta med att åka hem för att dom skulle hinna inhalera två gånger till och sen se vad doktorn sa nästa gång.

Mamma kom med lite lunch och sen vid 3 kom doktorn.
Isabel andades lite snabbt och lät lite roslig men vi fick åka hem men hon är fortfarande instriven så om hon blir sämre så åker vi in igen.

Min lilla lilla älskling bara 6 månader och det är är redan tredje gången hon är inlagd på sjukhus :(

Skönt att vara hemma i alla fall inatt får hon sova med mig så jag kan ha lite koll på henne och så ska vi tillbaka halv 11 i morgon och kolla hur det är med henne.

Kommentarer
Postat av: Tina

stackars liten,hoppas eran dotter blir frisk snart.

2010-05-13 @ 17:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0