Hur pantad får man vara!

Hahaha!
Nu måste jag bara få skratta lite åt en del svenskar.
Läste på nätet om att ta hål i öronen på bebisar och kan inte annat än skratta åt en del människor.

En del tycker att man inkräktar på deras kropp
en del tycker att det ska vara förbjudet
en del tror att ungarna kan få men resten av livet av "ärret" som blir kvar.
en del tycker att det är smma sak som tatuering

Alltså ursäkta men hur är ni pantade?

I tex Guatemala för man nästan det på alla nyfödda för att visa att det är en liten flicka och jag tror knappast att var enda unge där har fått men för livet.
Jag är en av dom som fick hål i öronen när jag var jätte jätte liten och jag har alltid älskat att ha hål i öronen.
Jag har alltid tyckt att det är fint och just för att jag fick det när jag var bebis alltså blir det lite speciellt.
Herre gud på en del låter det som att man misshandlar sitt barn.

En del är så jävla insyltade på att det är fel bara för att vi har en annan kultur men allvarligt tror ni att ni är så mycket bättre då?
Kolla bara tex på vilka slags kläder ni klär era barn i som små fjårtisar högklackat bh smink osv.
Även om det nu inte är samma sak så är det bara ett exempel på vilken sjuk värld ni lever i.
Att ta hål i öronen är tydligen som misshandel men att klä era barn som små horor det har ni inga problem med!

Nej okej men så här tänkt på alla föräldrar som kör 5min metoden den riktiga alltså där ungen får skrika sig till sömns varje natt under en vecka tror ni att barnet mår bra av det, smärtan av hål i öronen går över på kanske 5 min, men tänkt att skrika och vara ledsen hela nätter i en vecka kanske mera är det bra då?

Eller ni som tycker att det är misshandel att ta hål i öronen är det då okej att gå till Bvc och låta barnen ta sprutor tycker ni att man ska söva ner barnen till det också för annars blir det misshandel?
För jag menar det gör väl också ont att få sprutor som man också kan få 40graders feber av eller har jag fel!

Nu har jag sagt det jag vill säga så nu är det bra med det!

Kommentarer
Postat av: Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma

Håller med dig totalt, vissa blir ju helt förskräckta när de ser en unge med hål i öronen. Måste vara jobbigt att bry sig så mycket om vad andra gör hela tiden.



sv; det är som en baddräkt med ärmar som har ett uv-skydd mot solens strålar. vill inte vara med henne ute i solen och bada utan. Hon är så blev och blir lätt röd ;)

2010-07-08 @ 22:35:26
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: viktoria

fin blogg:D

2010-07-08 @ 22:59:34
URL: http://viktoriasundberg.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Du gör naturligtvis som du vill med dina barn.



Men de saker du jämför med, 5-minutersmetoden och vaccinering, är ju saker som har ett klart syfte. Dvs få bebisen att kunna somna själv samt slippa en massa sjukdomar (väldigt allvarliga sådana), medan du väljer att göra hål i dina barns öron för att du tycker att det är gulligt. Där är skillnaden.



Vet du förresten att du ökar risken för att ditt barn ska få allergier i livet då du piercar öronen så tidigt? Även om inte du drabbats av det själv, är det ingen garanti att inte din dotter gör det.

2010-07-09 @ 09:04:47
Postat av: liz

Vadå alla tjejer växer upp och vill ha hål i öronen så vad spelar det för roll då om de är små då man gör det. Folk som klagar hela tiden har inga liv eller är avis för att de inte kan ha hål i öronen

2010-07-09 @ 10:40:23
URL: http://www.wifeey.bloggplatsen.se
Postat av: Patricia

söt blogg :)

2010-07-10 @ 09:38:12
URL: http://patriciaahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0