Köpa köpa köpa köpa och kanske behöver vi köpa lite mer

Alltså pengar och jag går inte direkt ihop måste jag tyvärr säga.
Pengar är ingenting viktigt för mig alltså som i förrgår när jag gick in på Zara och skull eköpa en sak till Isabel, gick jag plötsligt bara runt i butiken och plockade på mig allt jag ville köpa till barnen och sen när jag kommer fram till kassan är det som att det blir som ett stort pip när kassörskan säger summan, jag hör helt enkelt inte och kvittona sparar jag oftast inte och gör jag det kollar jag aldrig på dom.

Idag köpte vi skor till barnen och när vi kom hem skulle jag ta på Bel hennes nya skor och kollade på lådan för att se vad det var för stl och jag blev helt förvånad när jag såg priset inte för att dom var så dyra men för jag då först märkte att inte inte har en anning om hur mycket saker och ting kostar.

Bara på dom här tre senaste dagarna har jag laggt ner ett par tusen utan att ens tänka på det men när man sen kollar på kontot bli man ju inte lika glad.
Sen fattar jag inte hur mycket kläder jag en köper till barnen tycker jag att deras kläd hyllor ser så tomma ut.
Jätte jobbigt faktiskt.

Jag köper allt jag vill till barnen även om dom inte behöver det Antonio är inne på sina 3 par skor för i vår och nu har jag köpt ett par till på nätet till honom bara för att jag tycker att han ska ha sånna också även om han inte behöver det.
Ska han ha ska också Isabel så klart ha, det är alltid så och min man klagar alltid på det att jag måste handla lika mycket till båda annars går det inte.
Som Antonio fick en helt nya vagn när han var liten förrutom alla begagnade vi haft och Isabel fick ju en begagnad Bugaoo som blev stulen men istället för att köpa en till begagnad var jag tvungen att köpa en helt ny annars skulle det bli orättvist om inte hon också någon gång fick en ny vagn, normalt va!? NEJ!!!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken :( men det börjar som sagt bli lite jobbigt nu.

Men vet ni vad från och med nu (har klickat hem lite saker) så ska jag ha köp förbud tills barnen verkligen behöver sommar kläder :) det låter väl bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0