Vad tror ni om killar/tjejer?


En sak som är roligt med att ha en dotter och en son är att se skillnaden, en del säger ju att det ligger i killarna och tjejernas "gener" att gilla bilar och dockor.
Men så kan det ju inte vara eftersom att det inte ens fanns bilar på te.x stenåldern så hur bilr det så att killar gillar bilar och tjejer dockor!?

Jag vill verkligen inte göra mina barn till det typiska könet visst att jag inte köper tjejkläder till min son förrutom idag :P han fick välja ett par Hello Kitty mokasiner :D
Min man blev mindre glad för tydligen är vi en typisk latio familj som inte vill att killar ska ha rosa haha!

I alla fall Antonio ÄLSKAR bilar det har han gjort sen han var liten, hans bilar är det bästa som finns.
Vi har aldrig lärt honom att leka med bilar han har inte ens haft egna bilar när han var liten.
Nu har han det så klart eftersom att han verkligen vill ha det så visst.

Isabel ÄLSKAR dockor, så fort hon ser en så kryper hon dit och kollar känner och pratar med dockan.
Vi har EN docka hemma Antonios ruben docka men den har hon inte sett förens förra veckan.
Men på öppna förskolan och när vi varit på andra ställen så är det alltid dockor som gäller.

Så hur kommer det sig att dom dras till olika saker det som är typiskt kill tjej saker??

Självklart leker dom med andra saker också men om dom får välja så är det bilar och dockor dom väljer först.

Först tänkte jag att det var dagis som gjorde det men så kan det ju inte heller vara eftersom att Bel inte ens går på dagis.






Haha Magnus är fan härlig!
Men gör föräldrar verkligen sån skillad på sina barn?
För mig spelar det ingen roll vem av barnen som ramlar eller slår sig jag reagerar på samma sätt.
Fan mina barn är inget kön dom är mina barn, lika mycket värda oavsett vad.



Kommentarer
Postat av: Tova

Tycker det är ett intressant ämne, och du har rätt i att man ska se sina barn som BARN och inte kön :)

Och visst kan det nog finnas nån sorts skillnad i hjärnan, killar brukar ju ofta vara mer "fysiska" och aktiva i många fall...

fast, min brorsa med dockor och klänningar när han var liten haha, och många flickor gillar ju bilar och sånt också. ;)

Jag har faktiskt en del röda/rosa grejer till Elliot, är bara kul att blanda färger ju! :)

2010-09-24 @ 20:02:08
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0