Mer vinterkläder och Bvc

Kollade runt lite på nätet och såg att bäst i test det här året var Coops Friends overall så om vi inte hittar något begagnat så får det väl bli den om man kan hitta den någonstans.
Mailade dom och frågade och dom hade fått in dom på en del ställen men var typ i södertälje, täby, kungsängen haha vart ligger det lixom visst jag har bil och kan köra men det hjälper ju inte om man inte vet vart själv stället ligger :P

Det här med skor och små barn som sagt Antonio kommer ha viking eller kavat dom tycker jag är bäst.
Viking kan vara lite klumpiga kanske men han är ju stor.
Isabel kommer att ha små bebis skor från H&M även om hon kommer lära sig gå i vinter så kommer hon ju inte gå runt i snön det går ju inte när man precis lärt sig gå.
Så till dom små tycker jag att vilka skor som helt går bra åker dom i åkpåse så kan man tilloch med bara ta tjocka strumpor.

Men jag antar att det blir ett par timmar i pulka backen med Antonio och då måste ju Bel ha varma skor.

Vantar är otroligt jobbigt.
Tumvantar blir man galen på, fingervantar är ofta så klumpiga och vanliga tunna funkar ju inte på vintern så där vet jag inte alls hur jag ska göra med något av barnen.

Mössa brukar jag köpa från H&M dom här som går ner över öronen och halsduk fungar inte så det blir såndär halsduk som man drar över huvudet.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kom nyss hem från Bvc och liten har växt hon är nu 71 cm och väger 7800kg.
10 månaderskontroll blir 4 nov bara 6 dagar innan 1 års dagen.
Eftersom att man räknar 7 veckor -
Nästa vecka ska jag också på mamma grupp med omföderskor så jag hoppas att det ursäkta mig haha men att det inte bara är gammal mammor där :P
Typ 35+ alltså haha
Min man ska på pappa grupp men dom får inte ha med sig barnen skumt men så är det.



Vi pratade lite om Antonio att ha håller på att slå på Bel och Lima men tydligen är det åldern.
Man får fortsätta att säga åt och bli arg.
Lima försökte bita honom igen i förrgår blir galen på hunden men jag förstår henne det kan inte vara lätt.

Det är sant som bvc sköterskan sa det är lätt att tycka att Antonio är så stor bara för att Bel är liten.
Han är ju faktiskt inte ens 3år så där är viktigt att vi inte ser honom som att han var äldre och förstår allt.
Mycket förstår han men man glömmer ofta konsekvenserna av det man gör när man är så liten och det är därför han slå henne om och om igen.

Men han är så stor att han ska få börja sova i egensäng.

En ska som stör mig otroligt mycket är när dagis och bvc pratar om när man ska köpa kläder att det finns på blocket och begagnade affäret det är som att dom antar att vi inte har råd att köpa nytt till våra barn.
Det stör mig lite måste jag säga.

Haha men det kanske är för att dom ha förstora (nya) kläder på sig ibland :D
Men det är för att det är bättre att dom kan växa lite i kläderna :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg :)

2010-09-07 @ 17:21:36
URL: http://ilovehumor.blogg.se/
Postat av: Mia 17år - Mamma till William och Marcus

Didrikssons overaller verkar också bra! De fick genom gå årets test av barnoveraller, och de fick 4,7 i betyg av 5 möjliga! Sen är du Didrikssons overaller jätte fina! :D.



//kram, Mia

2010-09-07 @ 17:31:19
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
Postat av: Mia 17år - Mamma till William och Marcus

Sv. Jag har ingen aning. Anntingen blir det Didrikssons eller Coops. Men jag tycker Coops overaller är mindre fina :P hehe.



//kram, Mia

2010-09-07 @ 19:18:59
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilka sötnosar du har!

2010-09-08 @ 23:10:41
URL: http://jesste.blogg.se/
Postat av: (svar)Eimi

Hej Love,



Du vet ju att det är val. Vad har du för funderingar kring det?

Gå in på bloggen och diskuss :)



Love



ps. söta barn!!! <3

2010-09-09 @ 08:39:46
URL: http://eimidevine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0