Jobb?

Känner att jag skulle vilja ha ett helg jobb men hur fasiken fixar man det?
Cv vad ska jag skriva där jag har ju inte gjort något visst praktik på hund dagis och vanligt dagis men annars inget.
Hur fixar man lixom bara HELG jobb, det är ju bara då jag kan jobba annars är jag ju hemma med Bel och min man kommer börja jobba snart så aa.

Butik som typ H&M eller något sånt skulle ju vara perfekt att sitta i kassan på Konsum känns inte så lockande måste jag säga. Det är ju för att jag vill göra något på helgerna men också för att vi ska få mer pengar men jag MÅSTE ju inte jobba så finns det bara typ konsum jobb så kan det lika gärna vara det ska ju vara något som är roligt. :P
Jaa så hur gör man? känns lite hopplöst om man inte gjort något innan men alla måste ju börja någonstans eller?

Tips tack! :D
Känns som att vid 22 ska man ha haft minst ett jobb haha :D


Kommentarer
Postat av: emma - mamma till hugo <3

skriv ett CV (du kan googla för att kunna följa en mall om du inte vet hur du ska skriva det) och skriv där att du söker efter helgjobb om det är det du vill ha.



Sen när du delar ut CVt ber du att få prata med arbetsledaren/chefen och om det inte går så lämna bara CV.



Lycka till:)

2010-09-30 @ 11:48:36
URL: http://emmasc.blogg.se/
Postat av: frida

fin blogg :)

2010-09-30 @ 14:38:48
URL: http://fridaochnatalies.blogg.se/
Postat av: Yvonne Strandvik

Hejsan!



Det bästa är att du går till något cafe mm( om det är något du skulle kunna tänka dig) Och frågar efter den dagliga ledaren är där samt chefen.

OM: Du får prata med någon av dom så frågar du om det söker personal eller extra personal. ( Ta även med dig dit CV) så att du har det tillhands.Oavsätt vad du får för svar så ger du CV:et.



Är ingen av dom där, så frågar du när de är på plats så att du kan åtterkomma.



Du kan även göra så som Emma C har skrivt där uppe.. Men det är väldigt onödigt för den arbetsgivaren du skickar CV:et till har förmodligen en HEL HÖG med CV:n från andra.



Dels så sticker du ut om du går och pratar med dom Face 2 Face!



Lycka till!

2010-10-01 @ 17:54:16
URL: http://ystrandvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0