Hur ska man klä sig?

Nu har jag en liten grej här som jag gärna vill höra er åsikt om också.
En del verkar tycka att det bara är konstigt och "snobbigt" men jag tycker det är en viktig grej så vad tycker ni?

Det jag vill ta upp är hur man "ska" klä sig på tex bröllop, dop, fest när man går bort.
Min man tycker jag är lik hans mamma när det gäller sånt jag tycker inte att man kan klä sig hur som helst när man ska bort.
Jag tycker att man ska vara finklädd när man är bjuden på fina saker eller när man själv håller i saker.
Jag skulle aldrig gå i vanliga kläder på tex ett dop och jag skulle inte låta min man  eller mina barn gå i vanliga kläder heller.
Bara för att man ska vara din behöver det ju inte betyda att det ska vara dyra kläder verkligen inte men finare än vardaliga kläder.

Jag måste ju säga att jag har reagerat när folk komit i vanliga kläder på mina barns dop eller på vårat bröllop kan tycka att det är lite respektlöst faktiskt.

Jag menar så svårt är det faktiskt inte att anstränga sig lite extra eller är det?

Så klart förstår jag att alla har olika syn på fina kläder och kläder överhuvudtaget när Antonio var liten hade han bara mjukis men nu har han ett par som jag total förbjuder min man att ta på honom.
Jag och min man hade typ också alltid mjukis på oss men nu går ingen av oss ut i det jag vägrar.
För mig har det livit en viktig del hur man klär sig själv och sina barn och visst en del tycker att det är töntigt men vi är lixom inte några lodisar så varför klä sig som det?

Vad tycker ni om saken?
Hur ska man klä sig och har ni på er och era barn vad som?

Kommentarer
Postat av: Jannika

Håller med dig faktist.. om någon skulle komma i mjukis å t-shirt på Jillians dop skulle jag bli lite ledsen:S



På alla tillställningar tycker jag att man ska visa respekt nog att klä sig lite finare, typ.. "du är värd lite extra tid i klädkammaren och framför spegeln":P jag vill vara fin för just ditt tillfälle!:P



Jag brukar försöka vara lite "vardagsfin" alltid, för att det känns bättre då. Jag är gladare om jag mår bra över vad jag har på mig..:)

2010-10-20 @ 12:07:41
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0