Trender

Vet inte riktigt men man kanske ska häng apå trenden att köpa Hunter stövlar, känns inte riktigt som att jag kan gå runt i mina vanliga :P
Det finns två olika som jag spanat in men vet inte vilka jag ska välja.
Sen ser ju Uggs jävligt sköna ut men det känns lite osm att gå runt i mina Hello Kitty tofflor haha skillnaden är väl att man inte kan gå ute med Hello kitty.
Hade dom varit lite mera sko hade jag nog lätt köpt dom.
Hunter stövlarna ligger runt 1100kr inte så dyrt Uggs kostar ju lite mera ca 2000 så dom känns det som att man måste vara helt säker på inna man köper.
Dom känns ju lite luffiga måste jag säga just för att det ser ut som tofflor :P


Men när Mya och jag var på NK hittade jag ett par skit snygga Dkny stövlar som kostade 1100 så det kanske får bli dom svårt val!


Fråga
varför är det så många som hoppar på mammor som köper dyra saker till sina barn?
Vem ger er rätten att klaga på folk som köper bebis uggs, märkes kläder, bugaboo vagner!?
Föräldrar bestämmer väl själva vad dom ska köpa till sina barn, har man dom pengarna får man väl lägga dom på vad man vill, att köpa ett par uggs för någon med mycket pengar är väl som att köpa ett par från din sko för 150kr för en som inte har så mycket pengar?
Mycket handlar om avundsjuka tyvärr hade ni haft mycket pengar hade ni antagligen också handlat dyra saker till era barn.

Vad är det för fel på att köpa dyra saker?

Kommentarer
Postat av: Linda- Keven & Chris mamma

Precis håller med dig, man käper väl vad man vill till sina barn.



Men som du säger.. avundjuka.



söta ungar förresten! :)

2010-11-17 @ 19:12:30
URL: http://lindaglansins.blogg.se/
Postat av: Prettyjunkie

Fin blogg :)

allt bra?

kramar

2010-11-17 @ 20:53:24
URL: http://prettyjunkie.blogg.se/
Postat av: Maya

Haha självklart ska man köpa fina kläder, saker till sina barn OM man har råd!! :)

Vill också ha HUNTERS! :P Fast DKNY stövlarna var också jävligt snygga! Säg till om du ska ner på stan ;) Kram

2010-11-17 @ 21:34:02
URL: http://mayaindianen.blogg.se/
Postat av: nadia

Stövlar är aldrig snyggt! Man måste inte följa allt mode.. vissa saker som blir mode undrar jag hur fasiken folk kan sätta på sig.. Stövlar har möjligen på festival och i skogen, inte när man ska göra sig snygg!

2010-11-17 @ 21:39:57
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: nadia

Jag anser att man får lägga precis hur mycket pengar man tycker på vad man nu vill lägga sina pengar på. Men om du har 1100 kr att köpa stövlar för så borde väl inte 900 kr göra någon skillnad i din plånbok!? Syftar på uggsen...



Sen tror jag inte att folk klagar för att dom är avundsjuka utan för att det just gäller saker till barn. Dom växer ur sakerna väldigt fort och då är det onödigt att lägga så mycket pengar på något som dom ändå växer ur. Men om man nu är ekonomiskoberoende så gör det ju inget om man köper dyra saker till sina barn. Som sagt så lägger man pengar på det man själv vill.



SV: Jag drog slutsatsen att du ville ha stövlarna för att vara snygg, för hade syftet enbart varit att inte bli blöt om fötterna så hade man lika gärna kunnat köpa stövlar för 200 kr.

2010-11-17 @ 22:14:39
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: holmboe

åå, for noen nydelige barn <3

2010-11-17 @ 23:07:12
URL: http://holmboe.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0