Fråge svar

Sabbe
vad var din startvikt?
hur länge har du ätit shake o tränat o så?


Min startvikt var 61kg
tre vekor har jag ätit shake och fyra veckor har jag tränat.


Rebecka
Vad tycker du om bloggen http://klackarnaitaket.blogg.se som var på blogawards i höstas?


Ingen aning har aldrig läst den.


Emmman

1. vart kommer du och din man ifrån? är ni adopterade?
2. hur reagera era familjer på att ni fick barn och gifte er så ändå rätt plötsligt?
3. hur kontrar ni era ex osv? jag har själv jobbigt med min pojkväns ex, dom är fortf bekanta liksom...
4. har någon utav er barn sedan innan? eller har blivit/gjort någon gravid sedan tidigare?
5. vad är er syn på abort?
6. hur förlova ni er? =) vem friade och hur?

7.vad är era relationer till varandras familjer? bra/dålig, varför? jag själv har en väldigt knepig relation med min pojkväns föräldrar... hur hanterar man det?


1. Ja vi är adopterade jag kommer från Guatemala och kom hit när jag var 6 månader,
min man kommer från colombia och kom hit när han var 6år.

2.När vi berättade att vi väntade vårat första barn blev det en del bråk och tjafs ingen av våra mammor belv direkt glada och det tog ett bra tag för dom att inse att jag inte tänkte göra en abort,
När vi ville gifta oss var det ingen snack om saken dom blev väl mest glada och vi började planera bröllopet direkt.
När jag väntade vårat andra barn fick vi mest kommentaren "vi förstod nästan det"
Båda gångerna har jag blivit osamms med min familj för att dom inte gillat det.

3.oj ja du tror aldrig jag har träffat min mans ex någon gång har bara sett träffat en tjejs mamma
men jag tror inte att min man skulle vilja träffa dom så det blir inge problem för oss så kan tyvärr inte svara på den frågan.

4.Nej vi har inga barn sen innan vad jag vet haha
Jag har bara varit gravid 2 gånger min man vill nog inte att jag svarar för honom på det här.

5. Vet inte alls vad min man tycker om abort så jag kan bara svara för mig själv.
Jag skulle aldrig kunna göra en abort för mig är det som att döda mitt eget barn även om det inte är ett barn så kommer det att bli det.
Jag anser väl lite också att om man tror att man är mogen att ha sex så fattar man väl också att man kan bli gravid och vill man inte bli gravid så ser man till att skydda sig ordentlig både killen och tjejen.
Tycker att det är förjävligt med alla unga tjejer som blir gravida och inte ens vet vem pappan är.

6.Vi förlovade oss på alla hjärtans dag 07 min man hade lagat mat och så hade han ställt värme ljus i form av ett hjärta och i mitten låg en liten hjärt formad ask.
Så gick han ner på knä och frågade :)

7.Vi har väldigt olika relationer till varandras familjer.
Min mamma är här och hälsar på en hel del tar del av våra barns liv hämtar på dagis tar med ungarna på promenad osv så min man har lärt känna min mamma och dom kommer ganska bra överens.
Det kan bli lite tjafs men det funkar bra och dom ogillat inte varandra.

Jag kan vara ganska långsint ibland och det gäller väl även hur det blivit med min svärmor
när jag väntade Antonio sa hon att jag tvingade min man att bli pappa och att han inte ville och att hon inte skulle bli glad när Antonio föddes och inte hjälpa till och ställa upp.
Från att hon sa det har jag väl varit ganska emot henne och eftersom att hon aldrig sagt förlåt för det eller igentligen varit intresserad av att umgås med oss eller våra barn så är det väl lite så fortfarande.
Hon hälsar nästan aldrig på och har varit barnvakt en enda gång men när hon häslar på eller vi häslar på så blir det ju lite gulli gull men jag tycker det är lite jobbigt med tanke på allt hon sagt.
Hon är absout inte elak eller dum så.
Så det är lite mer komplicerat dessutom har min man och hon inte så bra kontakt heller.

Men eftersom att hon är mina barns farmor och dom inte har någon morfar eller farfar så tycker jag att det är viktigt att hon finns där för dom så därför lägger jag väl mina känslor på hyllann oh försöker att inte tänka på gammla saker utan mer att hon är som hon är och jag är som jag är vi behöver inte älska varandra men för våra barn och min mans skull anstränger jag mig väl lite mera och sitter och pratar med henne och så.
Hade vi inte haft våra barn hade det nog sett helt annorlunda ut men då "behöver" man ju inte ha kontakt med svärföräldrarna på samma sätt.


Hoppas svaren duger :)

Kommentarer
Postat av: emmman

taaack! förlåt för att jag bombar dig med frågor!! :)



...men, träffade en tjejs mamma? hur då? va inte det lite skumt ändå?



vad är era planer för sommaren nu med två barn, jobbpraktiken å allt?



hoppas allt löser sig mellan er å din mans familj. trist och missa en stor del i ens barnbarns uppväxt!



kram på dig

2010-05-31 @ 11:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0