Dagens fråga!






Jag tror att fördelarna med att vara ungmamma är att man delvis orkar mera, man leker nog annorlunda man kan nog busa på riktigt inte lite så där små bus aa ni kanske förstår.

Man är närmare sitt barn i ålder så när barnet blir tonåring tror jag att det är lättare att sätta sig in i situationen eftersom att det inte var så läge sen man själv var där och man får leva längre med sitt barn (om man nu får leva ett friskt långt liv)

Det är nog lättare att vara barnslig när man är ute i parken och leker.
Men det jag tror är största fördelen är att man inte hunnit göra karriär så barnen kommer förhoppningsvis alltid först.
Man kanske är mamma ledig längre än äldre just för att man inte har ett jobb att gå tillbaka till.

Nackdelarn är väl att man inte har en fast inkomst och kanske inte hunnit plugga klart
bor man hemma är det inte så lätt att bara flytta eftersom att man kanske inte kan ta lån eller på något annat sätt få en egen lägenhet.
En del vuxna antar att man har iq som en bebis och måste säga "du vet väl att man ska göra si och så"
Folk ifråga sätter verkligen om man klarar av att vara mamma "är det inte svårt" "går det verkligen bra"

Hade jag tyckt att det var så jobbigt att vara mamma hade jag väl aldrig i mitt liv valt att få ett till barn!
Inga av mina barn är jobbiga dom är så snälla som man kan bli :)

Kommentarer
Postat av: Ladytubii

Hej! Först och främst vill jag säga att du har jättesöta barn :)

Fördelen med att vara en ung mamma är att man kommer umgås bättre med sitt barn när de blir äldre. Man kan förstå de på ett sätt som de äldre föräldrarna inte kan tycker jag. Jag är 22 år och har en flicka på 15månader. Nackdelen är ju det du har skrivit inkomst. Jag är snart färdigutbildad lärare och det känns skönt. Kan säga att det är tufft att vara ung mamma hehe :)



Kram!

2010-06-16 @ 17:40:34
URL: http://ladytubii.blogg.se/
Postat av: Ladytubii

Tack :) Ja, jag blir färdig precis i början av januari. Menar du låg utb. eller lång utbildning? ... Antar att du menar lång hehe utbildningen är 3½ år :) jag börjar högskolan direkt efter gymnasiet!

Själv då? Pluggar du eller jobbar?



Kram!

2010-06-16 @ 22:50:54
URL: http://ladytubii.blogg.se/
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Fördelen är att man har många fler år tillsammans på äldre dagar, om allt går som det ska dvs. Sen så tycker jag personligen att det var sjukt skönt att ha unga föräldrar när jag var i tonåren, nu med också. Dom var lika gamla som mig och min sambo när dom fick mig :)



sv: joooohoo :D

2010-06-17 @ 09:21:31
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Ladytubii

hehe jupp, jag var gravid samtidigt som jag pluggade. Hon är 15 månader gammal :)



2010-06-17 @ 14:21:34
URL: http://ladytubii.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fördelarna är som du säger man orkar att vara med barnen att springa efter dem, busa och så vidare (: sen är det nog bra att vara ung mamma/pappa att man får ett ansvar, även om det är jobbigt så gör man allt för att barnet/barnen mår bra, och mår dem bra då mår man själv bra.



Nackdelarna är väl om folk kommenterar att man är för ung, och det är nog inte så kul att höra. Men kan man bevisa för dem att man kan ta hand om dem. (:

2010-06-17 @ 15:49:02
URL: http://naslund92.bloggplatsen.se
Postat av: mattan

Just nu har jag en tävling på min blogg med priser för 1500kr.



Det enda jag vill att du ska göra för att ha chans att vinna är att länka till min blogg och motivera varför du ska vinna :)



Gå in på tävlingens hemsida och var med ! :)

http://mattans.bloggie.se/2010/aromatech/06/proaqua/17/tavling-med-aromatech-vinn-en-luftrenare-varde-1000kr/



Endast tävlande från Sverige, Norge eller Danmark

2010-06-17 @ 16:15:31
URL: http://mattans.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0