Dagens fråga



"Vilken ålder bör ditt barn ha nått för att få äta snabbmat i form av Burger King, Max, Mc Donald's, Pizza?
Finns det någon "lägsta ålder" som man bör ha passerat?"

Antonio fick smaka pommes kanske när han var 1½ för förtsa gången men det var från en resturang så det var inga vanliga McDonalds pommes.
Han fick smaka hamburgare kanske när han var 1½ men då gillade han det inte som tur var.

Nu när han han är två har han fått smaka pommer två gånger och ätit en halv hamburgare, jag tycker väl inte att det är direkt en bra ålder att låta honom äta det men om att han fått smaka en eller två gånger tror jag knappast att han kommer ta skada av.
Jag skulle absolut inte ge honom sån mat en gång i veckan inte ens en gång i månaden men om man nu skulle råka ta en sväng förbi Mc donald någon gång så skulle han kunna få smaka.
Läsk är något han aldrig fått smaka och inte kommer få dricka på ett par år där tycker jag absolut att gränsen går.
Pizza har han faktiskt fått äta några gånger han gillar det inte så mycket men första gången han fick äta det var förra sommaren tror jag.

Under 1½ tycker jag inte att man ska låta små få smaka snabbmat.
Delvis för att det är onödigt men också för att det är mycket salt i maten som absolut inte är bra för små barn.
Ja menar när ett barn blir äldre är det ju inte lika lätt att bara köpa en barnmats burk och ta med på stan och att hitta något gott och billigt är ju inte det lättaste heller.
Så att folk hamnar på Mc donalds är ju inte så konstigt men dom borde tänka lite mera på barnen.

Vi har varit ute på stan en hel del när A var liten och vi har slösat pengar som F för att inte äta dålig mat just för att Antonio inte ska lära sig att tycka om sån mat.
Även om vi gått dit när han varit liten har vi tagit med frikadeller som han älskar så det
gick bra det med.

Om någon skulle vara barnvakt till A nu och fråga om dom gick gå till McDonald och äta skulle i alla fall jag säga nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0