Dagens händelser

Nästan hela dagen har vi varit inne Antonio har varit på Isabel jätte mycket och en gång blev hon riktigt ledsen.
Fattar inte varför han är på henne så mycket för det kan knappast vara för att hon får för mycket uppmärksamhet.

Han kanske bara helt enkelt var över trött hur som hels vid 4 tänkte jag att vi måste ut en stund i alla fall så Bel fick sitta i vagen och Antonio åkte på sin "motorcykel" vi gick till en park där vi aldrig varit förut den var jätte gullig det fanns jätte fina trä hästar och hönor och något som jag tror skulle föreställa får haha men jag är inte helt säker.
Där stannade vi inte läge för Antonio ville springa runt så jag tänkte att det var en bra ide att springa upp för en jätte lång backe sagt och gjort ungen klarade hela backen utan att stanna.
Jag skulle aldrig klara av hela inte ens nu när jag tränat ett tag.

Vi var nästan hemma när jag kom på att jag lovat att Antonio skulle få diska medans jag lagade mat så då fick vi gå till ica som tur var hade han blivit så trött att han skippade "motorcykeln"

Bel hoppade hopp gungan medans jag och Antonio fixade i köket och det blev en väldigt sen middag vi var klara vid 8 alla tre åt tillsammans Bel gillar inte gröten och Antonio tycker inte att man ska spotta ut maten så han säger aja Bel när hon gör det :D

Lill tjejen sover och Antonio käkar vindruvor och ska snart läggas.

Dagens händelser var i alla fall att Antonio nu vet att det finns något som heter glassbil haha
vi hörde den typ 5 gånger och varje gång så sa han "glassbilen igen" Annars säger han bara brum brum till bilar men nu blev det bil som tur var :)

När han diskade skopade han upp vatten och hällde i en annan bunke och jag stod med ryggen till så jag hörde hur han räknade först till tre på spanska och då trodde jag att han skulle sluta sen till 5 då trodde jag absolut att han inte kunde mera men hankunde räkna hela vägen till 6 på spanska helt själv! :D
Duktigt :D

Jag brukar alltid "prata" siffror på svenska men när jag läser blir det alltid på spanska, alla klagar alltid på att han ska kunna kunna räkna på svenska istället men han är ju "bara" två år det är väl ingen fara om han inte kan göra det nu, han lär sig ju senare.


Kommentarer
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: det blev lite knasigt bara, det är fixat nu :)

2010-07-17 @ 00:29:11
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: tryck på den jag har på sidan så kommer du till de stället som jag fixat det på :) Går att läsa sig till hur man ska göra :)

2010-07-17 @ 00:53:50
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: PHOTOS BY NATALIA.

Kikar in och önskar dig en toppen dag i det fina sommarvädret :)

2010-07-17 @ 10:49:35
URL: http://nataliasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0