Dagens fråga 10 juli




Idag blir det ingen video blogg Antonio busar och skriker som en galning.
Har försökt att spela in typ 10 gånger så nu ger jag upp.
Jag tycker nog att det är okej att våra närmaste vänner och familjen får ta upp henne och hålla henne i händerna och så men jag tycker att man alltid ska fråga innan för det är inte alltid dom vet om hon tex ska sova sov sov.

Antonio är ju så stor att han själv väljer vad som är okej eller inte när det gäller sånt och det tycker jag är viktigt att respektera även om det är familjen.

Dom som absolut inte får röra mina barn är främlingar på stan som typ tror att barn är allmän egendom.
Det har hänt för många gånger att folk tar för givet att dom får pilla på mina ungar och att det är okej att lyfta på filten som ligger över vagnen när dom sover bara för att dom vill kolla på mina barn.

Det var även en tant på ica som tog Antonio i handen för att  han inte ville gå ut med mig så hon försökte gå ut med honom istället även om det ver en snäll tanke så är det inte okej att göra så.
Antonio blev skit rädd och blev ledsen.





Kommentarer
Postat av: Tin-Tin74

Självklart får inte vem som helst ta i ens barn. När det gäller små spädbarn är det upp till föräldrarna om man får lyfta/röra de små oavsett om det är på stan eller hemma. När det gäller de lite större barnen måste man även respektera barnets egna åsikter. Vad det gäller främlingar så har de inte med barnen att göra på något vis. Oavsett ålder!

2010-07-10 @ 20:39:39
URL: http://tintin74.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0