Dag 09 – Min tro

Jag tror på Gud och även om jag inte är konverterad katolik så är det den katolska tron jag håller mig till.
Både jag och min man har pratat om att konvertera oss för båda är det en viktig sak och det har väl mycket att göra med vårat ursprung. Men så långt har vi inte kommit tyvärr men jag hoppas att vi kan göra det inom några år så att ungarna kan konfirmera sig i den katolska kyrkan.
Min mamma har aldrig varit troenden och alldrig heller pratat om tro så och jag döptes inte heller när jag var liten utan valde själv att döpas precis innan jag konfirmerade mig.
Att kyrkan är en helig sak är ingen tvivel, jag anser att man inte ska döpas, konfirmera sig eller gifta sig i en kyrka om man inte tror på Gud.
Folk får tycka vad dom vill men jag tycker det är respektlöst att göra det bara för tradition och inte ens tro fullt på det man gör!


Kommentarer
Postat av: Anonimdagbok

Jeg har vært innom bloggen din og syns den er fin! :)

2010-12-01 @ 10:58:31
URL: http://anonimdagbok.blogg.no
Postat av: Pichas blogg

Sv. man kan köpa dom på Ebay ^^

2010-12-01 @ 12:24:42
URL: http://rockisnotdead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0