Teoriprov!

Så jäkla skönt att faktiskt ha KLARAT provet!

Delvis för att jag har en sak mindre att tänka på och för att jag faktiskt klarade det på första försöket.
Efter att bara läst och pluggat teori i två veckor.
Innan idag hade jag faktiskt inte ens läst ut Körkosrtsboken.
Så nu har jag och mamma och ungarna firat lite men än ska man inte vara helt glad det är nämligen såhär att Antonio vaknade med världens förkylning i dag och jag blir ALLTID smittatd när han blir sjuk så jag tror att jag kommer bli förkyld och inte kunna köra upp på onsdag.

Tillbaka till provet-
Hade faktiskt ganska många fel men jag måste ju försvara mig med att det står olika på provsvaren och körkortsboken jätte dåligt!
Då är det alltså inte frö jag läst fel eller slarvigt utan för att det står olika.
Och nej boken är inte gammal det är den senaste :)
Som i boken står det att om man ska köpa bil så ska man välja en med katalysator, välja betyder ju att det finns utan också.
På provet kom frågan vad måste en bil ha så jag svarade något annat än katalysator men det blev fel så enligt dom MÅSTE det finnas på en bil.

Ett annat exempel är hur snabbt en tung lastbil får köra på en motorväg i boken står det 90 på motorväg.
Så jag svarade det på provet men nej då får dom bara köra 80!

Skit skumt!

Men men jag KLARADE det i alla fall :D
Fan va jag är stolt över mig själv!

Nu ska liten A nattas och jag ska nog sova tills jag vaknar min man är och natt gibbar så jag är ensam hela natten.
Mitt huvud känns som att det ska sprängas men direkt efter provet så försvann ALL stess i alla fall för stunden när jag kom hem blev det stress igen :D

God natt och PUSS på er :D


Kommentarer
Postat av: Bella

grattis anna. hmm konstigt d där med hur fort man får köra har varit 80 jätte länge så d borde stå i din bok om den inte är gammal.?

2010-08-20 @ 21:29:39
Postat av: Maya

Grattis igen! :)

Haha vad gulligt! Det ska bli så kul att ses nästa vecka!

2010-08-20 @ 23:10:54
URL: http://mayaindianen.blogg.se/
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: tack så mycket :) Grattis till det klarade provet!

2010-08-21 @ 08:52:08
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: ellinor lindström

åh..gud vad söta!:D självklart ska jag rösta på dig i den där mammatävlningen:D

2010-08-21 @ 13:24:36
URL: http://linorr.blogg.se/
Postat av: elina

grattis att du klarade det!:D

2010-08-21 @ 16:51:53
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0