"Dagens" Fråga/or

Har ju missat en del dagens frågor så nu kommer dom jag missat.

Hur ska ni fira erat barns 1 års dag?


Det är ju ett tag kvar så vi har inte bestämt något men antagligen som Antonios första och andra.
Med mormor, farmor moster faster.
Gudmödrar Gudfädrar och dom närmaste vännerna.
Men en Bel ska få en egen pinata det är tradition :D
Utan den blir det ingen födelsedag alls :P

Skulle du tillåta en tatuering eller piercing när ditt barn är unger 18?


Tatuering absolut nej!
En piercing ja kanske det är väl inte så farligt och dom går ju att ta bort.
Men inte om dom är under 16.

Oroar du dig som förälder att ditt barn i framtiden inte kommer att få kompisar eller bli mobbad?

Att dom inte kommer få någon kompis kan jag inte påstå att jag oroar mig för jag menar man behöver ju inte ha 50 kompisar så det tror jag inte blir några problem.
Att dom kan bli mobbade jaa lite det finns alltid dumma ungar.

Under vilka omständigheter är det okej att låta sitt barn sova ensam ute i vagnen?
Har hänt att små barn blivit kvävda av katter som hoppat upp i vagnen.


Finns det risker att tex djur kan hoppa upp eller att någon kommer och tar ungen tycker jag att man ALDRIG ska lämna ungen helt själv.
Här på landet lämnar jag Bel sovandes i vagnen men bara om jag eller någon annan alltid har koll på henne.
Hemma samma sak jag skulle aldrig lämna någon av ungarna när jag inte kunde hålla koll hela tiden förutom på våran balkong för där kan det inte hända något.

Vad tycker du om ammningsförbud som råder på vissa cafeer?

Helt sjukt!
Det finns väldigt stora skillnader på hur folk ammar sina barn eller aa inte själva ammningen.
Jag kan vara helt ärlig och säga att jag tycker det är vidrigt att behöva se någon slänga fram hela bröstet när man sitter och äter eller fikar.
Visst alla har rätt att amma sina barn men man kan göra det på ett "respektfullt" sätt för andra.
Herre gud det finns hur mycket saker och kläder som helt för att man ska kunna amma sitt barn när som men att man ser till att alla andra inte ska behöva se ens bröst!

Svara gärna ni med är alltis kul att veta hur andra tänker och tycker :)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Amningsförbud på caféer håller jag med dig om är jättesjukt! Dock tycker jag att alla kan få amma precis hur de vill, men det är ju en annan sak. Ha en bra dag!

2010-08-08 @ 23:44:19
URL: http://sixthfloor.blogg.se/
Postat av: Jessie - 23 år & mamma till Jacob 2,5 år

va härligt att det går bra för dig :) Och snart är du färdig ju!!! :D Fy fasen vad härligt det måste va sen när man har körkorten i handen:) Vart beställer man en pinata?? Skulle gärna vela ha en sådan till Jacob:)

2010-08-09 @ 00:03:03
URL: http://passionfrukt.blogg.se/
Postat av: Jannika

Apropå amningsfrågan.. (visst jag vill inte heller se hela bröst när jag äter) men visst ska man få amma vart som helst! lägg en tunn filt över tutt-helvetet bara:P hittade en kul grej i typ.. metro? för någon månad sen.. någon som hade skrivit en insändare om att den tror att alla ammande mammor VILL visa upp sina bröst å det är anledningen till att dom ammar:P kul hur människor tänker ibland!:P

2010-08-09 @ 08:51:58
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Mariel

det där med amningen håller jag med om. Det är klart att ingen ska få se folks bröst hit och dit .. oavsett om man ammar eller inte. Men jag tycker det är märkligt att man kan störa sig på diskret amning också.

Det blir ju inte lätt för ammande mammor när det kommer till att röra sig fritt.

2010-08-09 @ 13:41:53
URL: http://mixifamily.com
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Hur står det till idag??

kram

2010-08-10 @ 13:08:21
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Miss C

Supermysig blogg ;D söööta barn du har!!! ^^

2010-08-12 @ 23:39:20
URL: http://missc.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0