Trygg

Tänkte lite nu när jag nattade Antonio, min syster sa till mig att hon tyckte att jag gullade för mycket med mina barn att det bara var onödigt gull och att jag daddar dom och att om man gör det så kommer barn att bli osäkra och inte trygga.
Andra har också sagt att det är bra att ha barnvakt och att om man inte låter andra vara barnvakt då och då så kommer barn bli rädda och inte kunna ha barnvakt.

Nu kan jag ju bara berätta hur det är för Antonio.
Jag har alltid visat väldigt mycket att jag älskar honom jag säger det säkert ett tio tal gånger om dagen, jag pussar och kramar på honom.
Jag är nog också lite överbeskyddande men allt det här tror jag att det gör så att han förstår att vi finns här och aldrig försvinner för varje gång man träffar nya vuxna med honom så säger dom,
-Gud vilken glad och trygg liten kille.
Alltid alltid för vi höra det och han har haft barnvakt ett fåtal gången eftersom att jag som sagt inte igentligen gillar att låta andra passa honom men han har som sagt haft barnvakt och dom gångerna har det gått jätte bra även om han kanske inte träffat dom personerna så många gånger innan.

Det jag vill ha sagt med det här är i alla fall att jag VET vad som är bäst för mina barn och om andra tycker att jag gullar eller daddar mina barn för mycket, så tyck det.
På samma sätt som jag tycker att det är konstigt att man aldrig hör någon annan säga "öppet" att man äslakr sitt barn.
Min man och jag pratade lite om det idag och det är faktiskt så, man hör aldrig någon förälder på typ bussen eller tunnelbannan säga öppet till sitt barn
-Mamma/Pappa älskar dig.
eller ens busar med sitt barn.
Varför jag reagera på det är för att jag ofta får konstiga blickar när jag säger
-Mamma älskar dig mest i världen, till Antonio.

Tycker helt enkelt att det ges för lite kärlek till barnen öppet,
och att vuxna ska göra det lättast för sig sälva isället för barnet.

Som tex nattning allt ska vara på vuxnas villkor i stället för att tex få barnet att sova.
Många som har barn som inte kan somna själva använder metoder som tex 5min metoden och annat för att göra det enkelt för en själv, men varför inte prova olika saker som passar det lilla barnet bäst!?

Man borde ju fatta själv innan man skaffar barn att nu handlar inte allt om en själv längre och man kan inte alltid få som man vill, då menar jag inte att bara för att ungen inte vill sova ska den få vara uppe, men att man får kompromissa lite.

Eller???
Tycker ni jag är helt ute och cyklar?










Kommentarer
Postat av: Affi

Anna! jag tycker att du är bäst.

Alla barn vill ju veta att deras föräldrar älskar dem. Vad karakteriseras egentligen som "onödigt" gull? En sak är i alla fall säker, det finns inte ett "för mycket" i det här sammanhanget. Det kan väl inte finnas för mycket känslor? Det låter ju enbart konstigt.

2010-04-07 @ 21:36:23
Postat av: nella

sv: Okej, tack så jätte mycket :D

Hoppas du får en trevlig kväll :)

2010-04-07 @ 22:16:55
URL: http://nellishen.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jag håller med dig du har helt rätt i det du säger

kram på dig

2010-04-07 @ 23:33:02
Postat av: Lina

Jag håller helt klart med dig!!! Klart man inte kan "gulla" förmycket med sina barn.. De behöver överrösas med kärlek. Så fortsätt du på samma sätt och ta vara på tiden när du faktiskt får kramar och pussar tillbaka!! kram

2010-04-08 @ 07:18:39
URL: http://maxedius.blogg.se/
Postat av: johanna

vad söt! :D

Följa varann på bloglovin? :)

2010-04-08 @ 12:58:15
URL: http://johannalicious.blogg.se/
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: självklart får du göra det :D Vet inte när det blir än, men inom 1 månad skulle jag tro. Men håll utkik i bloggen så du inte missar när det kommer upp :D Kul att du hänger med, alltid roligt med nya människor :)

2010-04-08 @ 15:54:45
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: johanna

Sv: vad bra! Säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig :)

2010-04-08 @ 16:01:12
URL: http://johannalicious.blogg.se/
Postat av: mooukii

Va roligt !:)Din blogg är super härlig :) Har faktiskt fixat ny design :) Va tycker du om den ? :)

2010-04-08 @ 16:07:12
URL: http://mooukii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0