Finns saker som är jobbigare

Kl är snart 1 och lillan sover och min man har precis gått.
Skulle nog behövas städas lite här men jag har ont i kroppen så det får vänta lite.

Har kollat på avsnitt av 16 and pregnant på mtv.com, måste säga att det irriterar mig ganska mycket att dom vinklat det så att det bara är jobbigt att vara ung mamma och att alla blir gravida av misstag och att nästan alla pappor är riktigta idioter.

Enligt mig har jag aldrig tyckt att det varit jobbigt eller svårt att vara mamma,
det som är jobbigt och riktigt svårt ibalnd är att vara gift och uppfostra två barn tillsammans med någon.
Självklart "tvingas" man att växa upp när man blir mamma men för mig har det varit jobbigare att växa upp när det gäller andra saker som tex i en relation.
Då menar jag inte att vi tvingades att gifta oss för det ville vi ju sjlvklart för att vi älskar varandra men lite mera det att nu ses man så väldigt vuxen av andra bara för att man är gift på något sätt.

Man tvingas helt enkelt ta gemmensamma beslut om saker som kanske inte alltid är så lätt och man får helt plötsligt en ny familj, som inte riktigt var där innan man gifte sig, men svärmor aa alla dom.
Min man och jag har gansk olika syn på saker som att tex som att man behöver bjuda in hela familjen till födelsedagar om man inte har kontakt med dom, det måste vara lika för bådas familjer även om man har olika bra kontakt med dom, allt sånt som han tycker är självklart.

Jag vet inte riktogt vart jag vill komma med det här men bara att det är jobbigare att vara gift än själva mamma grejen, det är i alla fall vad jag tycker.

Nej nu ska jag sluta babbla och hitta på något annat.

Antonio liten plutt. 


Kommentarer
Postat av: kajsa engström :)

nu kan du anmäla dej på veckans blogg på min blogg !!! anmäl dej ;)

2010-04-09 @ 15:52:15
URL: http://liitefinare.blogg.se/
Postat av: jaffa

så jäkla söt unge! =) Du verkar ha en jätte fin familj, gillar din blogg =D

2010-07-13 @ 02:27:10
URL: http://jenniferperssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0