Varför!?

Sitter här och tänker på en sak.

Jag stör mig som fan på tjejer som Alltid måste smånka sig och fixa sig en massa innan dom går utanför dörren!
Om dom bara ska till ica typ så måste dom fixa sig eller bara till tvättstugan.
Som min mans syster, han frågade om hon skulle följa med och handla.
Så sa hon ja kanske men
- jag måste sminka mig tvätta håret och byta kläder först.
- Bara för att gå och handla.
 -Jaa.
Ursäkta mig men väldigt töntigt, hon är typ 13 år!
Det finns väl viktigare saker att tänka på än sånt.
Så säger min man att alla tjejer håller på så i den åldern, men fuck no!
Jag gjorde inte det, mina kompisar gjorde aldrig det heller.
och bara för att vi inte gjorde det betyder det ju inte att vi typ var mobbade.
Om vi får en dotter så ska jag fan lära henne att hon är vacker som hon är, vilket hon också kommer bli =)
Som min kompis dotter hon kommer med al säkerhet bli jätte söt och vacker, hoppas inte hon också börjar hålla på så när hon är liten.
Ja menar när man han en dotter på typ 12 13 då är det ju föräldrarna som bestämmer, det är ju bara att inte köpa smink till dom eller säga till andra att man inte vill att dotter ska få smink i typ julklapp.
Vilket självförtroende kan man ha om man sminkarsig som vissa gör tusen kilo brunkräm, maskara över hela fejset.
Man kan ju knappast sminka sig själv i den åldern, dom som gör det ser ju kanske mycket ut som horor.

Inte bara smink utan också klackskor, och handväskor.
Det är helt hämskt, kan inte vuxna bara låta barn vara barn?
Det är ju endå föräldrarna som bestämmer!

Om man låter sina baran växa upp tidigt då är det ju större chans att dom börjar supa festa och ha sex mycket tidigare.
Det borde man tänka på!
Inte konstigt att killar ser ner på dom flesta tjejerna! 

Kommentarer
Postat av: Viola

Håller absolut med! När jag var tretton var jag fortfarande ett barn, och det borde andra trettonåringar också va.



Jag är också gift och har barn, fyllde tjugo för några dagar sedan men hade allt det där innan dess.

2009-05-11 @ 18:13:08
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0