Varför måste folk kalla sig för saker dom inte är?

Nu skriver jag igen bara för att jag stör mig så mycket på folk som delvis kallar sig mamma,
 även fast ungen inte är född än.
Det är ju som om jag typ skulle säga att jag är två barns mamma, villket är inte är jag har en unge sen att jag har en annan i magen är en annan sak.
Varför inte vara skriva eller säga att man är blivande mamma?

Sen en annan sak, mammor som säger att dom är unga mammor fast dom fick sitt första barn när dom typ var 23!
Själv tycker jag inte att man är ung mamma om man fått sin första unge efter att man fyllt 20.
Sen finns det ju jätte unga mammor som om man typ är under 18, sen bara unga mammor 18 -20.
Eller kanske bara till och med 19?
Jaja vet iallafall bara tvungen att säga det eftersom att det faktiskt är väldigt irriterande.



En sak till vi var på H&M i veckan och skulle köpa byxter till Antonio.
Han har blivit så stor att vi fick köpa dom på stor barns avdelningen =)
Men iallafall så såg jag att det fanns såna här byxor till små barn.
För det första fy fan vilka fula byxor, vem har på sig sånna.
För det andra stakars unge som får sånna, ser ju ut som att dom går med byxorna fulla med bajs eller så.
Nej sånna skulle jag aldrig köpa till Antonio eller någon annan för den delen.



Kommentarer
Postat av: Maya

det är ju haremsbyxor..usch..inte snygga alls!

snart åker vi!! :) Kram!

2009-05-24 @ 21:34:56
URL: http://januarimamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är ju efterbliven! man är ung mamma om man är 25 också!

2009-05-26 @ 17:38:25
Postat av: Sofia

Det är väl upp till var och en att tycka vart gränsen går? Tycker Anna att gränsen går där får hon väl göra det! Att kalla någon för efterbliven för det är totalt onödigt. Skärp dig eller läs inte bloggen om du nu är så känslig.

2009-06-02 @ 00:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0