Nej!!!

Antonio sover och vi har äntligen ätit middag,
kl 6 började jag göra pannkakorna men det blev inte klart förens halv 9.
Min man började steka men det gick inte så bra så jag fick ta över, haha
Nu har vi allafall ätit och nu sitter jag vid datorn.

Min syster och mamma var här enstund tidigare i dag mamma skulle hjälpa till med gardinerna, men vi hade inga pluggar så det gick inte så bra.
Min syster som jobbar på dagis berättade iallafall att dom skulle till slottet i morgon och fira viktorias namnsdag, villket jag tyckte var väldigt töntigt och onödigt och det sa jag till henne så sa hon
 att Antonio också troligen skulle få göra det när han börjar på dagis,
men så sa jag att han inte skulle få det, så undrade hon varför, ja svarade för att han inte är svensk och det är bara töntigt. Då började hon tjafsa om att han visst är det för att han är född här och är svensk medborgare.
Vilket gjorde mig riktigt förbannad för det gör honom inte till svensk, jag är inte född här min man är inte född här inte mina föräldrar heller inte min mans föräldrar heller. Vi är inte svenskar!
Det skulle vara som att en en svensk mamma och en svensk pappa födde ett barn i Kina inte fan blir unge kines för det.
Eller som att Antonio hade födds i Afrika inte blir han afrikan för det, det är bara riktigt och töntigt!
Antonio är halv Guatemalan och halv Colombian!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0