Vecka 17 klar :)


Du är på dag 120 av 280. (42,9%).
Du är i vecka 18.
Du har gått 17 fulla veckor och 0 fulla dagar (v17+0).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 22 dec 2009
Du har 160 dagar kvar till beräknad förlossning.

Gravid vecka 18


Barnet

Barnet är känsligt för ljus, det kan göra olika grimaser, vinka och reagerar på ljud och buffar.

Nu befinner sig hjärnan i ett händelserikt utvecklingsstadium.

Vikt 220 gram.

Mamma

Du kan ha ökat mellan ungefär tre och sex kilo vid det här laget. Det är helt normalt och du kommer att gå upp ännu mer. Det kan kännas konstigt om du är van vid en konstant vikt men viktökning är ett tecken på att allt är som det ska.



Äntligen är jag inne i vecka 18, på månadag är det ultaljud.
Längar som en galning.
Kommerihåg sist jag var där och skulle kolla på Antonio.
Han var så liten och söt så jag började gråta.
Hoppas jag får samma kännsla den här gången.

Kommentarer
Postat av: Caroline.

Grattis till graviditeten! : ) Hur känns det?

2009-07-19 @ 19:59:58
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0