Unga mödrar och andra blivade mödrar

Kollade nyss på ungamödrar på tv, det är alltid något jag reagerar extra mycket på,
idag var det mest på tjejen som skulle födda vattnet hade gått men endå låg hon i badet,
när jag var på förlossnigen så sa barnmorskan att det var farligt att bada när vattnet hade gått eftersom att det kommer in massa bakterier,
är det sant eller är det bara danskarna som inte vet om det?
Eller som det där med rökningen, dom röker ju hela tiden helt galet, när dom är gravida,
precis innan förlossnigen, efter och hemma och tilloch med morföräldrarna röker inomhus.
Jag vågar inte ens ha vagnen nära någon som röker.

En annan sak som jag tänkt på, när vi bodde inne i stan, brukade vi gå på promenad i parken och där såg man alltid en eller två gravida tjejer eller tanter som joggade, eller sprang och det är också en sån här sak,
vet dom inte att det är jätte farligt att göra det när man är gravid eftersom att magen studsar när man springer.
Ungen kan ju få hjärn blödnigar. Så varför göra saker som skadar sitt barn??

Kommentarer
Postat av: SOFIA JOHANSSON.

Vill du ha en gratis header? :) Kika bara in i min blogg och läsa inlägget med Gratis Header! Kram

2009-01-12 @ 20:04:30
URL: http://sofiajoohansson.blogg.se/
Postat av: jenny

Ne man ska nog inte bada när vattnet har gått, kan inte vara så bra. men de verkar inte veta så mkt där i danmark, de verkar ju inte ens veta att rökning är farligt när man är gravid.



men de där med att jogga, det får man tydligen göra, bara man ahr gjort det innan så man känner om nåt känns fel. det sa iaf barnmorskan till mig, så har jag läst det på internet..tydligen tycker barnet bara det är skönt att vaggas runt i magen.

2009-01-12 @ 20:07:16
URL: http://ballbusting.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Hej!



jo..man reagerar starkt på det där med rökning... usch :;( så hemskt.



det där med joggning och springa gör inget om man regelbundet jobbat och sprungit..det kan man fortsätta med, inge farligt alls :)



Isabelle

2009-01-12 @ 21:04:21
URL: http://saberi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0