Ung mamma och gift

Jag försår inte varför alla tycker att det är så märkvärdigt att man gifter sig som ung.
 Själv tycker jag att det är konstigt att man är tillsammans med någon i en massa år utan att gifta sig, sen efter typ tio år kanske man gifter sig och då kanske man redan har tröttnat på varandra och endå skiljer sig efter ett år. 
Jag var 18 och min man 20. Snart har vi föresten varit gifta i ett år.
Vi förlovade oss efter att varit tillsammans i tre månader.
Våra föräldrar blev bara glada när vi berättade att vi hade bestämt oss.
Vi planerade hela bröllopet på bara två månader, det blev jätte fint, vi gife oss på eftermiddagen sedan hade vi en fin middag, med massa gäster.


Utan för kyrkan

Att vara ung mamma, tycker också många är konstigt, dom säger typ varför förstöra sitt liv.
Men vadå, men försör väl inte sitt liv bara för att man väljer att inte gå ut och supa och knulla runt med alla killar man träffar, vilket många många ungdomar gör. Är det inte mera hälsosamt och tryggare att vara hemma med ett barn då. Om vi nu ska ut och resa så är det ju bara att ta med Antonio, den enda skillnaden är att vi inte kan gå ut och supa, det vill vi ju endå inte.
Så när folk säger att man förstör sitt liv som unga mamma, menar dom igentligen att man inte kan gå ut och supa?
Det där med att plugga, jag kan ju plugga hur mycket jag vill sen efter min mammaledighet, så det förstörs ju inte heller.
Antonio är det bästa som finns och jag älskar honom så mycket och han har inte förstört mitt liv iallafall!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Grattis till det lyckade giftermålet och din son som är din lycka!



En fråga har jag och jag undrar om du kan svara på den! Är du frireligiös? Det är oftast de kristna som gifter sig så tidigt! Hoppas det är okej att jag frågar!



God Jul!



/Anneli

2008-12-25 @ 19:31:18
URL: http://fnisseli.blogg.se/
Postat av: Viola

Precis! Tycker som du, fattar inte heller vad det skulle vara för konstigt med att gifta sig ung. har man hittat den man vill va med så varför inte göra det på riktigt och fullt ut liksom. Jag är också nitton år och ska gifta mig om någon månad. Jag ska få barn om tre månader och jag vill att vi ska ha samma efternamn i min lilla familj sedan.

2008-12-26 @ 12:01:10
URL: http:// violiejolie.blogg.se/
Postat av: Sanne

Håller helt med dig! Beundrar alla unga föräldrar som verkligen får kämpa mot alla fördomar! Lycka till!

2008-12-26 @ 22:30:22
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0