Alla Disney filmer är skit!

Alltså jag måste bara säga att jag fråb och med idag aldrig kommer låta mina barn kolla på Disney filmer igen eller jo men inte på ett par år i alla fall!.
Anledningen är att jag i dag hörde Antonio säga att han skulle döda Lima (våran hund)
Jag frös till is och bara kollade på honom och sa bestämt att man absolut aldrig får säga så!
Han fortsatte leka och efter en stund sa han det igen och både jag och min man frågade vem som han hade hört säga så, han blev lite ledsen och svarade att det var Cruella Devil som säger så.
Så förstod vi att det var från dom 101 dalmatinerna så nu är filmen borttagen och dom andra Disney filmerna får stå i bokhyllan o damma, eftersom att verkligen alla dom filmerna handlar om att någon ska döda någon eller göra illa någon anna och det är inte vad vi vill lära våra barn och helt ärligt hade jag aldrig tänkt på det innan.



Kommentarer
Postat av: Milliez ★ My truth, My confessions

det har jag heller aldrig tänkt på. Tur att man inte har så många disney filmer och att barnen heller väljer playhouse på tvn :)

2011-04-04 @ 07:18:24
URL: http://milliez.nu
Postat av: Anonym

FY FAN VA DU ÄR TÖNTIG!!!! VÄX UPP OCH SLUTA BEHANDLA DINA BARN SOM FÅNGAR! DU KAN JU BÖRJA MED ATT FÖRKLARA VAD SM ÄR RÄTT OCH FEL TILL DOM!!!

2011-04-04 @ 11:18:10
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Det har jag aldrig tänkt på :S Blir ju mörkrädd av alla barnprogram på tv. Finns inget vettigt kvar ju.

2011-04-06 @ 13:11:13
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0