Vinterkläder?

Det är redan kallt ute och vintern kommer säkert att bli kallare än förra året.
Overall måste inköpas men vilken?
Jag vill gärna köpa en Didriksons eller po.p till Antonio men delvis är det dyrt och sen att Isabel antagligen inte kommer kunna ärva dom sen eftersom att det skiljer 18 månader så det känns som att det är lite onödiga pengar.

Någon som vet något annat bra märke på overaller?


H&M är uteslutet det är en massa gift i dom och sen är dom ganska tunna tycker jag.
Till Isabel räcker H&M s grejer hon ska få täckbyxor och jacka därifrån men hon är ju så lite så det är ju inte så att hon kommer springa runt i snön till skillnad från Antonio som går på dagis, hon får ha det mysigt i vagnen med sitt fårskinn :D Fast hon får ärva en fix overall också om det skulle behövas lite pulka blir det nog i alla fall.

Dom är ju ute jätte mycket på dagis så det kanske blir en dyr i alla fall, dom ligger väl på 800kr men sen måste man ju ha riktiga skor också typ viking eller kavat.
Sen som extra är det ju bra med vinterbyxor och jacka i fall att overallen skulle vara blöt från dagen innan.

http://nelly.com/se/kille/didriksons-100107/tremblant-coverall-5999-29/

riktigt snygg men sen är dom någ ganska stora i storlekarna.

hittade den här jackan till mig också men Antonios klädet kommer först sen kanske jag kan köpa den här.
http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/vero-moda-631/bingo-jacket-631074-14/

Fan alltså barn är inte dyra i vanliga fall i alla fall inte dyrare än vad man gör dom till men när det kommer till vintern DÅ är det dyrt med barn!
Man vill ja ha det bästa och på vintern är det bästa dyrt.
Fatta nästa år med två barn som går på dagis oj oj då blir det verkligen dyrt men åt andra sidan ser väl våran ekonomi lite bättre ut.


Vad har/ska ni köpa till era barn?
Som inte bara sitter i vagnen alltså :P

Kommentarer
Postat av: Isabelle- Mamma till Elysia

Vet att du inte gillad ebeg, men det finns bra beg kläder som kanpt är använda, som didriksson o PoP, jag köpte en helt ny tröja från PoP idag till min dotter för bara 27 kr... asbilligt, man budar ju, och jag har köpt många fräsha kläder, nästan oanvända (eller helt oanvända som folk inte hunnit få på sina barn bara som de nu säljer)



så det är ett tips! det är spännande också , prova vettja :)

2010-09-07 @ 08:19:01
URL: http://saberi.blogg.se/
Postat av: Bella

jag vet absolut inte vad jag ska köpa till alexander , blir tokig och vad ska man köpa för skor tilld om små???

2010-09-07 @ 08:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0