Väx upp och sluta vara för stolta!

Blir så grymt förbannad på folk som säger att om ens föräldrar hjälper till att köpa saker till ens barn så är man inte vuxen eller så står man inte på egna ben.

Vad är det för jävla larv!

Både ungarnas mormor och farmor har köpt saker till dom utan att vi ens har frågat då handlar det inte om att vi inte är vuxna eller inte kan betala själva dom har velat det och vi har så klart sagt att dom får.

Antonio tex fick ett par nya sandaler för en vecka sen för att hans farmor ville ge det som försenat present.
Även om det nu skulle vara så att vi bad någon av dom hjälpa till att köpa något gör det inte oss till mindre vuxna det är en helt annan sak om vi inte köpte något själva men som ni antagligen vet är jag verkligen inte dålig på att köpa saker till mina barn.

Sen en annan sak min som min syrra sa som också gör mig förbannad det är att hon inte kan gifta sig för att dom inte har råd och hon vill inte göra som vi för då är man inte vuxen och står på egna ben.

Kan ju säga så här när jag och min man gifte oss så betalade vi inte själva och det blev verkligen inte billigt men våra föräldrar var snälla och betalade det men nu till saken VI bad aldrig dom göra det vi sa att vi ville gifta oss och dom ville vara med och fixa det.

Dom kunde så klart säga nej vi tänker inte bela det ni får vänta tills ni har egna pengar.
Det är inget fel att föräldra betalar om dom nu inte har något emot det.
När mina barn ska gifta sig är det en självklarhet för mig att vi och dom andra föräldrarna ska betala.

Så ni som håller på med erat larv att man inte står på egna ben och är vuxen för att man man har snälla föräldrar som kan hjälpa till ni kan fa lägga av nu det är ni som ska växa upp och sluta vara för stolta för att få lite hjälp!

Våra barn kommer knappast tycka att vi är dåligare föräldrar för dom får saker av mormor eller morfar eller för att våra föräldrar betalade vårat bröllop!
Eller för den delen att dom tillsammans köpte Antonios första vagn!

Nej uch ni som  håller på så här får mig att må illa!


Kommentarer
Postat av: Patricia

Jag håller med dig Anna!! Kan det vara så att din syster kanske är svartsjuk/avundsjuk för att ni fick ert bröllop...

2010-05-26 @ 23:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0