Dagens fråga





Funkar den? vilken metod är rätt metod? Hur SKA man egentligen göra när ens barn vägrar somna?


Sen Antonio var liten har han vägrat at sova sälv så han har alltid sovit med oss så när han ska sova så det antigen jag eller hans pappa som nattar så läser ti lite sagor och sen sover vi brevid en stund tills han sover ordentligt.
Han kan inte somna själv och vi tycker att det är mysigt att sova brevid en stund så funkar för oss.

Isabel är van att sova själ efter att at sovit i egen säng en hel månad själv på sjukhuset.
Hon somna när hon dricker ersättning men hon vägrar att ligga i famnen eller att man ligger brevid så hon får ligga i sängen och dricka själv.
Det funkar också bra men skulle så klart vilja att man kunde sitta och mysa innan hon somna hen då bara busar hon.

Den metoden jag absolu inte skulle köra med någon av barnen är 5 min metoden den riktiga alltså skulle aldrig klara av att låta min unge stå och skrika och gråta sig själv till sömns.

Det finns folk som säger att man ska göra så för annars lär barnen sig att mamma och pappa alltid kommer men allvarligt om det är en liten bebis får man väl för fan tänka lite en sån liten behöver all närhet och trygghet som den kan få och ska lltid känna att mamma och pappa finns där.

Tänk er själva om ni tex var mörkrädda och någon tvingade ut er till en stuga i skogen mitt i natten och du var tvungen att sova där själv i mörkret hur lyckat skulle det vara?

Om ens ungar vägrar att sova får man kanske försöka med något annat än det man brukar :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

söt blogg <3

2010-06-23 @ 14:22:34
URL: http://eiiimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0