Ursäkta

att det blir lite klagande (starka åsikter) här i bloggen just nu.

Men alltså jag blir riktigt förbannad på tjejer som är gravida som klagar att dom får över tiden.

Hade ni istället valt att föda för tidigt?
Lämna kvar eran lilla bebis på sjukhuset helt själv?
Hade ni valt att inte veta om erat barn skulle överleva?
Hade ni valt att sitta dag ut och dag in på sjukhuset med erat lilla barn kopplad till en massa maskiner.
Hade ni klarat av att se erat pytte lilla barn ligga där i sjukhus salen?

Tror knappas det så bit ihop FÖR FAN!!

Jag vet hur det är att föda för tidigt och om jag fick välja skulle jag gå över tiden två månader istället för att behöva se min älskade lilla dotter på sjukhus och inte ens veta om hon klarar sig?

Tänk för fan lite och viss man får ont i hela jävla kroppen men va fan det finns värre saker!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nää nu måste jag bara kommentera...Allt i din blogg är klagande....Fan självlart ska man klaga om man går över tiden bara för det betyder det inte att man vill föda för tidigt...!! börja tänk lite på vad du skriver!! Jag vill inte vara elak eller något men det måste vara nått fel på dig ...Du är helt sjukt överbeskyddande mot dina barn...Dom kommer aldrig lära sig vad som är rätt eller fel...Och sluta läs andras bloggar om du endå bara ska gnälla över vad folk skriver!!!

2010-07-14 @ 21:32:41
Postat av: bella

hej =) jag va nog en av dom som gnällde 10 dagar över tiden kändes som 10 veckor men anledning att man gnäller e att man e så inställd på ett datum o längtan e såååå stor efter sin lilla krabat som man bärt på så länge... men jag tror inte att man "gnäller" för att man helldre vill föda för tidigtigt. utan bara för att man längtar så enormt efter sin lilla bäbis som man haft i magen i 9 månader! :)

2010-07-15 @ 10:22:14
URL: http://www.metrobloggen.se/2blir3
Postat av: Miku

Jag gick inte över tiden - snarare föddes min lilla tjej 11 dagar för tidigt.

Men sista månaden hade jag så ont i ryggen, bäckenet osv osv att jag nog gick runt en hel del här hemma och muttrade att "Kan du inte komma UT nu?????"

Alla plötsliga sparkar mot ryggraden så jag föll ihop hjälpte inte mitt klagande heller xD

Tror att jag bara klagade inför mamma.

Och någon vän fick väl trösta nån gång när jag hade så ont att jag bara grät.

Orka med att någon patetisk idiot kommenterar anonymt.

Den har uppenbarligen inget lyckat liv själv och är en såndär som MÅSTE hata och kritisera och önska andra olycka för att själv kunna andas på natten.

2010-07-16 @ 22:27:39
URL: http://miku-san.babyblogg.se
Postat av: Anonym

Fast det är ju inte bra för barnet att gå över tiden heller. Det kan rent ut sagt vara farligt för barnet om man gå över för mycket.

Och en del har extremt jobbiga graviditeter, kanske är sängliggandes i flera månader, kan knappt röra sig och så vidare.. Och bara för att man föder i rätt tid finns ju inga garantier för att barnet är friskt, eller hur?!



Sluta stör dig på vad alla andra tycker och tänker, livet känns så mycket enklare då!

2010-07-17 @ 23:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0