Nej!

Läste igenom vad andra mammor tycker om att köpa alkohol eller tobak till sina barn.
All tyckte att tobak var ett absolut nej medans några skulle kunna tänka sig att köpa ut alkohol till barnen.

Hur tänker man då?
En del skrev för dom kommer i alla fall dricka? Vad är det för anledninge?
När man druckigt alkohol kan det hända 100 mer saker än om man röker.

Att köpa ut alkohol till mina barn är ett stort NEJ och skulle min man göra det skulle jag fan ge honom en örfil!
Skulle någon bjuda mina barn på cider eller så skulle jag blir as förbannad.

Det där med att dom dricker i alla fall är den dummaste anldningen någonsin.
Va fan håll koll på era barn om dom ska på fest så fattar ni väl själva att dom kommer dricka.
Säger ni att dom får gå dom är det ju som ett okej att dom får dricka.
Vill ni inte att dom ska dricka låt dom inte gå!
Svårare än så är det inte, va fa lär era barn istället att man INTE ska dricka alls.

Då kanske ni tänker varför det?
Jo det ska jag berätta för er som inte fattar det.

Lär ni dom att det är okej att dricka och dom dricker så ökar chansen att dom ska bli våldtagna missandlade rånade är det det ni vill för era barn så visst
Men då tycker jag att ni ska skippa allt snack om att ni gör allt för era barn för att skydda dom är väl det viktigast!

Eller har jag fel?

Nu kanske ni tycker att det är konstigt att jag då skulle köpa tobak åt dom men då kan jag ju berätta att jag bara skulle göra det om dom skulle hamna typ på psyket eller på något Lvu hem.
Men så klart hoppas jag att det ahldig kommer att hända.
Annars skulle jag aldrig köpa ut något av det till dom!

Kommentarer
Postat av: Jannika

Du har absolut rätt.. blir så upprörd när jag hör andra "äldre" föräldrar som tycker d e ok att köpa ut.. idioter..

2010-07-12 @ 21:03:58
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Jannika

sv. Åhlens om du vill ha en själv:P fanns i större tröjor också! haha blev helt kär i mönstret!:)

2010-07-12 @ 21:17:08
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Jannika

nu såg jag ditt andra inlägg. är lite lost på mig egen blogg:P haha



Tycker det är helt sjukt med vilken acceptans det finns för alkohol nu förtiden.. d e nästan läskigt! det som är ännu läskigare än acceptansen är att alla vet hur jävla farligt det är och total ignorerar det. förstår inte grejen..

2010-07-12 @ 21:20:33
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: bella

jag tycke rinte d är okej att köpa ut åt sina barn. men tycker heller inte man ska förbjuda dom att gå på fest. då blir det mera lockande för ungdomarna att vilja ut d är inte bra att va för hårt hållen av sina föräldrar. det gäller att hitta ett mellanläge.. lär barnen vad som är rätt o fel..

2010-07-12 @ 22:32:17
URL: http://www.metrobloggen.se/2blir3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0