1år

Jippi!


Idag pratade vi med doktorn och vi kom fram till att vi skulle ha som mål att Isabel kom hem i mitten av nästa vecka.
Så nu skulle dom försöka fixa så att vi/jag kan sova där några nätter och vara där hela dagarna så att ammningen fungerar ordentligt.
Vi kom också fram till att hon inte behövde ha sonden längre så när jag få ett rum där så ska dom ta bort den
Hemma ska hon alltså få amma och sen nappa lite.
Känns väldigt skönt att hon inte behöver sonden längre, iallafall inte när hon kommer hem.
För då behöver hon inte heller hemvård.

På vägen till sös gick vi in på hm och köpte kläder till henne i stl44, vita och gröna tror jag att dom var, en pyjamas med kaniner också.
Dom hade inga andra, ville helst ha rosa kläder men ska se om jag hitter det någon annan stans
skrivet den 3 december 2009

02:00

Jag är verkligen trött men jag kan inte sova.
Isabel låter så mycket och så ligger barn akuten precis under och det är en mamma som skriker och gråter.
Vågar inte ens täka på vad som hänt.
Läskigt är det iallafall.
Min man kollar på Gudfadern och vi har precis ätit lite mat.

Innan maten nappade och ammade jag lillan så jag hoppas att jag kan få sova minst två timmar.
Hade helt glömmt hur det var att ha en liten som alltid ska äta
Fast det var ju inte så länge sedan Antonio började ju inte sova hela nätter förens tre månader sen.
Haha men det var tre hela månader med hel natts sömn

Skivit den 6 december 2009


Månadag 7 December

 

Just nu är jag hemma, ska ta det lite lungt inna jag åker till sjukhuset igen.
Personalen sa att dom skulle prata om när Isabel ska komma hem.
Under dom här två nätterna har det kännts väldigt bra, hon vaknar var annan timme men det får man leva med
Inatt hade hon ont i magen så hon låg och skrek typ hela tiden men jag fixade det.

Antonio är hemma idag, han var dålig i magen igår.
Så han äter bara en massa ris för tillfället.
Det blir lixom extra jobbigt när man har en liten på sjukhuset och sen en liten som är hemma och är lite dålig.
Men som sagt så kanske Isabel får komma hem i dag eller i morgon då blir allt SÅ mycket lättare.
Skönt att vara ensam med sin lilla utan att det springer en massa folk och ska kolla ur det går.
2009-12-07

Jaa!



Nu är det bestämt.
Isabel får komma hem i dag
Mamma kommer hit och ska köra oss.
Antonio får också följa med, eftersom att calle och jag ska prata med doktor.
Så mamma får passa honom undertiden.
Ska bli riktigt roligt, men nu känns det lite pirrigt också.
2009-12-07

Utskriven

'¨'
Vaknade kl 08:00.
Panik! Skulle vara på sös kvart över 9.
Innan jag kunde gå skulle jag klä på mig jag skulle klä på Isabel och dessutom skulle jag amma henne.
Skulle aldrig hinna dit med tunnelbannan och buss.
Istället fick det bli taxi.
Hon hade gått upp 80g sen i måndags.
Sen gick vi till en annan avdelnig för att kolla hennes hörsel.
Båda öronen blev godkända.
Sen gick vi tillbaka till avdelningen så fick vi vänta lite, sen kom dom och sa att Isabel blev utskriven nu.
Känns jätte bra
Nu är vi hemma och lillan sover och lillen bankar med kontrollen i golvet.
Ska försöka vila lite nu.

 

2009-12-09



2010
Herre gud när jag läser det här känns det helt overkligt att
Isabel fick komma hem för precis 1år sen, att hon behövde ligga på sjukhus i en månad, att hon bara vägde 1790g när hon föddes!

Kommentarer
Postat av: Jannika mamma till Jillian

Men gud! Vilken tid det där måste varit för er! Hon måste vart pytteliten!! föddes hon förtidigt?

2010-12-09 @ 14:05:39
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0