Vagnar

Eftersom att vi haft en del vagnar så tänkte jag dela med mig om mina erfarenheter.

http://www.eurobaby.info/

En sån här kostar 3.495kr och sen sån köpte vi när Antonio skulle födas.
Den var lätta att köra och var stabil men efter att Antonio var född och vi var ute och körde så lossnade hjulen.
Vi åkte tillbaka och berättade det och han sa att vi satte på hjulen fel och visade hur man skulle göra så det lät klick.
Efter en dag lossnade hjulen igen och vi gjorde precis som han sagt att man skulle.
Dom satt fast ordenligt och vi försökte rycka i dom men dom lossnade inte så vi tänkte att vi kanske hade satt dom fel men efter att ha kört den en stund lossnar hjulen igen och den här gången hjälper en kill mig att sätta fast dom och det klickade precis som de skulle.
Vi kom hem och nästa gång vi skulle ut så lossnade dom igen så vi åkte tillbaka och han sa att det var grus i hjulen så dom skulle bytas så sagt och gjort vi fick nya hjul och det hjälpe en dag sen var det samma sak igen och vi ringde men han sa bara att det var vi som gjorde fel och att det inte fanns något att göra.
Enligt mig snackar han så mycket skit vi gjorde precis som man skulle och dom lossnade i allafall.
Han skyllde lltså allt på oss.
Så enligt mig så köp inte vagnar hos dom, skit kvalite och skit människor som går med på att sälja skiten och vägrar att erkänna att dom har fel.
Sämsta vagnen någonsin!
Juste den gnisslade också jätte jätte mycket och inget hjälpte mot det.

http://www.easywalker.nl/zwe/sky.html

Den här vagnen köpte jag som akutvagn när jag vägrade använda den första vagnen.
Den kostade 6.000kr.
Iaffären var den väldigt bra att köra och liggdelen var mysig.
Direkt när vi kom ut ur affären ångrade jag mitt köp, den var hur ostadig som helst att köra,
bara man skulle köra upp för en trottoar så vinglade den till och den var väldigt tung.
Att köra på bussar vågade jag inte ens just för att man skulle behöva balansera på ett hjul och eftersom att den var tung så fick min man göra det.
Den var väldigt plastig och dåliga sömmar.
Den hade vi tills Antonio var 6månader och skulle börja sitta,
då sålde vi den för jag ville inte att han skulle vara vänt från mig när han var så liten.
Så jag skulle absolut inte köpa den igen just för att den var så ostadig.

http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=SE&country=SE

Vi köpte en bagagnad Emmaljunga en classic sport.
Den var gammal men hittils den absolut bästa vagnen, man kan köra vart som helst med den.
I skogen på stan berg jaa vart som helt i gammla stan.
Eftersom att den har fjädring eller vad det heter så blir det inte så guppigt och den är väldigt stabil.
Det som också är bra är att man kan vända sitt delen åt det hållet man vill.
Ett minus kanske är varukorgen.


Eftersom att vi gillade emmaljungan så mycket fick det bli en sån till Isabel också fast en City cross.
Jag älskar liggdelen den är verkligen stor och man kan göra riktigt mysigt i den och en annan bra sak är att när hon ska börja sitta behöver man inte byta direkt till sitt delen utan det finns som ett ryggstöd i liggdelen som man kan fälla upp, jätte smart.
Samma som med Antonio man kan vänta sitt delen mot sig eller vänd från.

Så när det kommer till enkelvagnar så är Emmaljunga den bästa enligt mig.

Syskon/TVILLINGVAGN
http://www.toddler.se/sv/category/58/mountain_buggy

Nu har vi inte ägt några andra syskonvagnar men av alla vi kollat på och provkört så är det här helt klart den bästa.
Den är minst och smidigast.
Man kan låsa hjulen där fram och varukorgen är väldigt stor.
Att man inte kan reglera handtaget är inga problem och att det är delad suffler är faktiskt ganska bra för det skyddar mot solen när Isabel ligger brevid.
Man kommer in i alla hissar och genom alla dörrar, till och med pressbyrån vid farstas tunnelbanna :P
Den går att åka med i alla rulltrappor den passade precis så vi kom upp vid skanstull.
Nackdelen är väl den att dom sitter vända från en.


Dom andra vi kollat på är 
Carena

Den här tänkte vi byta till men den är väldigt bred och väldigt stor.
Den var ganska tung att köra och lite plastig och väldigt ful om man kollar på den framifrån.



Emmaljunga

Alldeles för stor och klumpig enligt mig. att man inte kunde ha en liggkorg var ett väldigt stort minus också.
Den är ganska bred



Babytravel

Lite som en B modell av Carenan, så om det var mellan den här och Carenan så är Carenan klart en vinnare.
Dom kostar nästan lika mycket, den här är lite smalare än Carenan men också lite störren.
Lite plastig.

Det är dom vagnarna vi kollat på mrn alla har ju olika smak och tycken så det här är bara vad jag och min man tycker.
Syskonvagnarna där man har en unge liggades under skulle vi aldrig drömma om att köpa.
Jag vill kunna se båda mina barn och att båda också senare ska kunna se runt om kring sig.

Funderar på att köpa en enklare vagn till Antonio, till sommaren när dom kommer ha varsin vagn

Som den här men kanske inte med Hello Kitty :P
Vill köpa den här till Isabel :D
Eller så kanske någon underbar snäll männsika köpa den i dop present till Bel :D
hihi


Senaste vagnen är en Brio Race den är liten och får plats i våran bil men den är tung som bara den så den är verkligen inte skön att köra.


Kommentarer
Postat av: Jen

Hej :)

tänkte bara fråga vart haru köpt den första tvilling vagnen asså den som är på den första bilden den som e typ beige? svara gärna till min mail



kram!

2011-05-21 @ 18:20:22
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0