Världens lyckligaste!

Igår när vi var i farsta hittade världen sötaste, finaste klänning.!
På vera moda tror jag, det såg ut som en bröllpsklänning.
Fan att vi redan är gifta, annars hade jag lätt haft på mig den på bröllopet.
Frågade min man om vi kunde gifta oss igen så jag kunnde ha den men han sa nej, hahah.
Skulle lätt köpa den på måndag när vi får pengar men den kostade 5 eller 6hundra vilket är hälften av vad jag får.
Dessutom vet jag inte när jag skulle använda den.

Idag har vi iallafall varit i globen och kollar runt en del.
Antonio kan ju inte gå än själv men han vill hålla en ihänderna och gå så.
Helatiden!
Fy fan vad man får ont i ryggen.
Min man fick gå med honom så inne i globen, och sen en bit på vägen hem.
När man tog upp honom blev han som galen, började skrika och kasta sig bakåt.
Vet inte riktigt om jag vill att han ska börja gå än menar då måste man ju springa efter honom som en galning. =)
Jag älskar honom så sjukt mycket, han är så liten, min lilla plutt!
Jag är vekligen världens lyckligaste, som har hittat en bra man och fått en underbar liten prins.

I morgon måste vi städa hela dagen, eftersom att det ska vara kalas på söndag.
Allt annat är fixat, Antonios farmor skulle beställa en tårta med hans bild på.
Hon fick det i uppdrag eftersom att det var så dyrt, 560kr för 15bitar.
Ve´t inte om det alltid är så dyrt eller om det var för att det var inne i stan.
Men men snäll som hon är så fixar hon det.
Antonio fick ju en spade och en vattenkanna i förskott av oss eftersom att vi inte får våra pengar förens på måndag.

Jag tänkte på det i dag att det är lite konstigt att bara för att man inte har haft något jobb innan man får barn så får man piss lite pengar i månan, jag får 4400 tror jag. Då tar jag utt så mycket jag kan.
Inte mycket alls, tycker att man borde få det  dubbla.

Kommentarer
Postat av: Nicole - mamma till C

Ja man får verkligen väldigt lite i föräldrarpenning när man var utan jobb innan man fick barnen.

Jag har redan börjar jobba och ska hitta något jobb snart så jag kan jobba upp föräldrarpenningen till nästa.

2009-04-18 @ 19:26:05
URL: http://nicoleb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0