Vad gjorde du för två år sen?

Jo det ska jag beätta, för exakt två år sen låg jag inne på förlossningen och väntade på att Antonio ville födas.
Vi åkte in vid tre tiden på dagen .

Allt började den 17 April på kvällen när min man och jag var på Ica och skulle handla.
När jag kom till frysdisken hög det till i magen och jag fattade direkt att det var en för värk så jag stod där och väntade tills min man handlat klart, sen fick jag några på nägen hem.
Jag vaknade på morgonen vid 8 tiden av att jag hade ont i magen men jag försökte somna om.
Klarade väl att vila en timme sen var jag tvungen att barätta för min man och så klart blev han jätte nervös :D

Han ringde till förlössningen och dom sa att vi kunde vänta hema eftersom att inget igentligen hade hänt.
och dom säger att vi ska klocka så det var några min mellan.

När vi gick på Xist så sa dom att man inte bara skulle sitta och vänta och inte göra något när värkarna började, dom sa att man skulle gå och köpa en massa godis och kolla på en bra film :d
Så sagt och gjort vi skulle ner till ica och handla men min man skulle prata med en avlopps gubbe innan så jag stod där ute på gatan och väntade och väntade säkert i en kvart och hade fick kraftigare och kraftigare värkar.
Till slut kom han och vi köpte läsk och chili nachos sen gick vi hem och jag satte mig och kollade på Blood inBlood out och år mina nachos :D

Min man satt brevis vid datorn och plötsligt kom värkarna tätare och tätare och det kom blod när jag kissade så vi ringde in igen och dom sa att vi kunde åka in nu.
Vi kläde på oss och tog en taxi, men när vi åkt tre min slutade värkarna helt, blev jätte förvånad men jag vågade inte säga något till min man för jag ville inte åka hem igen :p
Väl framme vid sös så skulle vi betala men det gick inte med mitt bakomat kort så jag fick gå in själv medans min man fick åka till huvud entren och hämta ut pengar.

Jag väntade och väntade men han kom inte så jag ringde och gissa va han hade gåt vilse :D
Men till slut kom han han och 10 över 3 på dagen blev jag inskriven och fick ett rum.
Jag var öppen 3cm.

Jag fick bada och prova tens men det är det värsta jag gjort fy f'n va det gjorde ont, började gråta och skrek till min man att han skulle hjälpa mig av med den :d
Sen provade jag vi :P lustgasen men den mådde jag bara illa av.

20.56
 Hade nyligen fått EDA.
Vattnet gick under en undersökning och dom kopplade på Ctg.
Var öppen 6cm

23:45
säger dom åt mig att sluta fylla på eda så att jag kan känna när jag får kryst värkar
00.20
stänger dom av eda helt men jag får inga krystvärkar så jag får något dropp för det.

01.50
säger dom år mig att krysta och det dumma är att jag ligger på sidan men jag ville igentligen sitta på knäna men när dom frågar mig har jag så j'vla ont att jag inte kan röra mig.

Jag skriker och svär och skriker änu mera,
dom försöker säga åt mig att inte skrika men det var jäkligt svårt eftersom att jag inte hade några krystvärkar och då gör det ju j'vligt mycket ondare att försöka föda.

02.07
Min älskling är här!
Föds i framstupa kronbjudning.
Navelsträngen ett varv runt halsen och skriker innom en min.
Han lägs på i min famn.


Hej min lilla älskling är det första jag säger till honom,
han är så underbar och söt.
Trodde alltid att han skulle vara så där äcklig med blod och bajs och fosterfett.

Men han var inte blodig och inge bajs och nästan inge fosterfett, han var så underbart vacker och helt perfekt.
Lyckligaste stunden i mitt liv!

3025g och 49cm lång.
Jag tyckte att han var så pytteliten och jag trodde verkligen inte att jag skulle få en bebis till som var helften så liten.

En av dom första bilderna på Antonio på morgonen den 19 April


Kommentarer
Postat av: caroline

vilken fin och intressant blogg du har! :D

KRAM Caroline

2010-04-19 @ 09:16:32
URL: http://anytiiime.devote.se
Postat av: anna

fina bilder!

för mig var det 16 år sen jag fick barn,tiden går fort.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0