Alltid är det något!

Idag ringde syster och frogade om vi ville gå på promenad,
vi bestämde att vi skulle ses på slussen,
redan vid tunnelbannan, där vi hände första grejen gubben som att i luckan sa helt plötsligt
- Familj och barn när man är så där ung! under 20? sedan skakade han på huvudet.
Jag svarade att jag är 19, hans svar blev
- Hoppas det går bra när du är så ung!

Jag blev helt paff, vet inte riktigt om han menade illa, han brukar alltid sitta där men han
har aldrig sagt något någon annan gång, vet inte om det beror på att han inte tänkt så
mycket på det eller om han inte vågar säga något när min man är med, haha!

Det andra jag störde mig på var när vi skulle kliva av vid slussen så var verkligen alla tvungna att kliva av före
precis när jag skulle av med vagnen,
Antonio somnade precis när vi klev av så vi gick upp och väntade det som hände då var
att det komm ett gäng med uppblåsta bitchar och bimbos, som alla vet kan dom aldrig hålla käften så det är klart att dom
höll på att skrika och skratta som galningar, kan dom aldrig hålla käft, visa lite respekt för så bebisar som sover!!

Inte nog med det alla "gammla" mammor som går förbi kollar alltid på en antigen skakar dom på huvudet eller så
ger dom en bara massa blickar, fan va alla håller på, som när man ska på bussar då träger sig alltid dom "gammla" mammorna fran så dom får plats, vet inte hur många gånger jag fått vänta på nästa buss!
Just därför älskar jag när min man är med då händer det aldrig något sådant iallafall inte när han står vid vagnen.
Jag undrar om det är för att han ser farlig ut (han ser ut om en latinamerikansk gangster)
eller bara för att han är man?

eller om det är för att jag ensam ser så ofarlig ut?
Någonting beror det på iallafall..

Antonio hade sina nya fina kläder på sig idag, men nu är dom smutsiga.
Lima smutsar ner så mycket på golven.




Kommentarer
Postat av: Ida

Fy fan vilken dålg stil av folk :O stå på dej, du är la värd att vara mamma lika mkt som alla andra :)

2009-01-13 @ 21:15:42
URL: http://bananaahammmock.blogg.se/
Postat av: Malinne

Hej;tack för svaret...Tycker det är tråkigt att man måste ta ut den bara för tt man är gravid jue....Vill ju ha kvar den när man fött jue....

Tycker oxå du verkar stark,du ska stå på dej...Inte alla som har det stabilt när man är 19 år,du vrekar mognare än dom flesta 19.åringar...

Kramar Malinne

2009-01-14 @ 13:19:00
URL: http://malinnes.blogg.se/
Postat av: Sabina

Tycker verkligen att det är synd att du möts av så mycket blickar och kommentarer bara för att du är ung mamma.. Jag hade precis fyllt 18 när jag fick mitt första barn. Och en enda peron var negativ och det var pappa. Tills han fick se sitt första barnbarn. Ingen annan sa något illa eller tittade konstigt.. Stå på dig bara och låt inget intala dig att du inte kan bara för att du är ung..

Kram

2009-01-15 @ 16:23:05
URL: http://sab1na.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0