Inte riktigt redo!

Vart ska man börja?
Ja vi snackar alltså om praktiken, personalen är jätte snälla lite knäppa bara :P vet lixom inte hur mycket man ska göra som praktikant och det verkar inte dom heller veta, när jag kom dit hade dom inte gjort något schema och dom har ingen koll om det är 105 timmar jag nu fått så det måste jag kolla.

Alltså jag kan förstå till en liten del att man måste skämta om jobbiga saker på jobbet men jag tycker inte det riktigt är okej att man säger dumma saker till dom gamla även om dom inte hör det eller skämtar om att någon borde dö för att hon är så gammal.

Tycker nog hela grejen med äldreboende är jätte jobbigt jag tycker så synd om dom gamla som har det så här och det är en jätte shock eftersom att mina morföräldrar var friska nästan in i det sista.
Sen det här att man som praktikant ska stå och se på när dom tex ska på toan eller liknande nej nej nej inte roligt.
Det är dock jätte intressant och igår fick jag vara med på en tandvårds information var också skoj.

Men haha jag är inte skapt att jobba att missa att kunna hämta på dahis och lämna sånt klarar jag inte, och att missa saker på dagis gillas inte heller men va fan jag måste väl lära mig att livet tyvärr är så.
Samhället är inte skapt så att man kan vara där 100% för sina barn (om man inte är rik)

ja två dagar är i alla fall avklarade det sköna är att jag inte jobbar helt och bara en kväll och så får man väl hoppas på extra jobb där sen :P juste gjorde prov i skolan i dag också tror jag fixade det.

Ha en super kväll och missa inte DHW!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0