Böcker

Jag ljuger inte när jag säger att jag blir lite förvånad när någon säger att dom köpt en ny bok som dom ska läsa.
Varför? Ja jag kan ju inte säga att jag köpt eller läst en bok på länge om vi nu inte snackar om barnböcker eller böcker till skolan.

Själv skulle jag aldrig sätta mig och läsa en bok, delvis för att jag inte har tid men också för att jag tycker att det är bortslösad tid.
När jag var liten älskade jag att läsa men inte längre men självklart älskar jag att läsa för mina barn.
Jag skulle aldrig tänka mig att sätta dom framför dator och läsa digitala böcker eller liknande.
För mig är det en viktig grej att läsa för barnen just för att det är en mysig sak men också för att dom kan lära sig saker av böckerna och man kan läsa samma böcker för sina barn som man själv fick höra som barn.

Jag tror inte att böckerna kommer att försvinna just för att dom "alltid" funnits och det är nog en vikrig del för alla människor men på olika sätt.
Och att sitta framför datorn och läsa eller på en läsplatta ger inte samma mys känsla som att sitta med en bok i handen.

Vad tycker ni?



Kommentarer
Postat av: LIFE OF FANNY

TÄVLA OM ATT BLI VECKANS BLOGG HOS MIG!



http://flanny.blogg.se/2011/february/bli-veckans-blogg.html#comment



Lycka till!

2011-02-06 @ 09:43:36
URL: http://flanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0