Nya sedlar

Nu är det ju ett väldans tjat om vilka som har hamnat på vilken sedel, måste nog säga att jag inte riktigt förstår hela grejen med det där.
En hundra lapp är en hundra lapp för mig en sedel som helt enkelt ligger i plånboken och man lixom inte sitter och stirrar på om ni förstår vad jag menar :P
Jag har aldrig tänkt på vilka som är på sedlarna innan så jag bryr mig inte men det skulle vara roligt om någon kunde förklara det roliga med nya gummor och gubbar på pengarna.

Sen vem använder 1kronor nu förtiden? Gör folk det?
När jag var lite så kunde man gå till kiosken och köpa 1kronors godis men det är väl inte så vanligt längre?

Ja i alla fall någon som har lust att dela med sin om vad dom tycker om saken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0