NU VET JAG!!

Fan va va jag är glad just nu!
Jag vet vad jag vill jobba som med!
Antigen på Neo avdelning (prematura barn) eller på akuten som tex på Sachsska.
Vet inte alls vad man behöver frö utbildning för dom men det kan man ju ta reda på.
Att jobba med förtidigt födda är en stor sak, delvis för barnen och så klart för föräldrarna.

På ett sätt känner jag mig jätte glad nu men på ett sätt får jag en klump i halsen just för att jag vet vad som väntar.
Att ett litet barn för är inte sälsynt och när Isabel låg på neo var det en på andra avdelnigen som förlorade sitt barn.
Vi hörde hur mamma skrek i det andra rumet och det känslan man fick då kommer aldrig att försvinna.
Jag minns att jag höll om Isabel extra hårt och pussade på henne, luktade på henne och sa mamma älskar dig.

Att jobba där måste vara en helt annan sak.
Saker blir vardag på ett sätt man lär sig att stänga ut känslor och det måste man för annars kanske man inte står ut.
Än så länge är det ju bara en tanke att jag vill jobba på neo men frågan är om jag klarar det.
Allt det här med Bel känns nytt även om det inte är det ibland tror jag att jag klarar av att tänka på neo tiden utan att gråta men det funkar inte alltid.
Tex iblan när några frågar om tiden på neo så låter jag min man svara för jag klarar det inte och igår kollade jag på videon från neo som spelades n några timmar efter att Bel föddes.
Jag grät floder.
Fast nu var det andra känslor nu såg hon bara så liten ut och jag kan inte fatta att det är samma glada tjej som har blivit så stor.
Innan känndes det som en annan bebis för jag vågade inte riktigt öppna mina känslor helt för Bel.
Just för att jag mins den där känslan att man tror att man ska förlora henne.

Alltså går det fram men sakta och jag kan väl inte begära mer av mig själv.
eller?


Kommentarer
Postat av: Elin

Söt header du har!(:

2010-09-19 @ 09:53:29
URL: http://coolasacucumber.blogg.se/
Postat av: Thessan

Vad skönt att veta vad man vill göra sen, det är inte många som kommer underfund med det :) önskar dig all lycka

2010-09-19 @ 09:55:35
URL: http://morriislajf.blogg.se/
Postat av: elina

allt bra idag med dej?:D

2010-09-19 @ 12:40:28
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/
Postat av: Isabelle(alexanders mamma)

Börja plugga till sjuksköterska 3 år sedan vidarutbildning efetr du jobbar som ssk 1 år. :)

2010-09-19 @ 13:41:06
Postat av: Maya

Hej! Minoo kommer ha en FIX overall och Lilima kommer ha täckbyxor från h&m och en Didriksons jacka och ett par röd/svarta Taggyskor. :)

2010-09-19 @ 20:13:39
URL: http://mayaindianen.blogg.se/
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

det är pengar som man kan få om man har barnet hemma istället för på förskola och det kan man ansöka om när barnet fyllt 1 år. men det gäller itne i alla kommuner. så du får ringa och höra med din kommun vad som gäller :)

2010-09-19 @ 23:39:54
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0