Fan va folk håller på!

Det här med att ta hål i öronen och vad folk tycker som saken.

Måmga tycker att det är okej att låta sin 7åring ta hål i öronen för att H*n vill det men inte en bebis för att bebisen inte har egen vilja.
Men allvarligt hallå vad vet en 7 åring om konsekvenser och hur kan NI vara så säkra på barnet inte kommer att ångra sig efter typ en vecka eller ens en dag.

Allt om barnen handlar om vad föräldrarna bestämer fram tills barnet faktiskt är stort nog att fatta vad konsekvenser innebär.
Hur kan man då tycka att det är mer rätt att en omogen 7 åring får välja själv att ta hål i öronen?

Sånt stör mig otroligt mycket!

Varför varför varför skulle Isabel bli arg på mig för att jag valde att ta hål i öronen på henne?
Det finns lixom 90% chans att hon kommer vilja ha det när hon blir stor i alla fall och visst vill hon inte ha det så är det bara att ta ut dom!

Herre gud vi som tycker det ser fel ut va fan SLUTA vara så jävla fega och skriva det på bloggar och inlägg och nästa gång ni ser en bebis med hål i öronen GÅ fram och säg det till personen iställer och SLUTA vara så JÄVLA fega!!!!

För det är precis sånt jag menar med att folk verkligen gömmer sig bakom sina bloggar och säger att dom tycker si och så om saker men i verkligheten skulle dom inte säga ett skit om saken!

Så varför ens bry sig om ni inte ens VÅGAR stå för saken!!!!

Jag tänker inte ta bort inlägget men jag stryker över för att jag som en del andra kanske överdriver lite precis efter man blivit arg

Kommentarer
Postat av: Diana

Om barnet vill ha ett hål i örat så är det väl bara att låta henne få det.. Väldigt få risker med det, och går att ta ut OM hon nu inte skulle vilja ha det senare i livet. Däremot så tycker jag inte man ska ta hål i öronen på bäbisar, då dom knappast lär vilja ha det eller ens förstå om det är snyggt eller inte, där är det bara föräldrarnas egon som spelar in. Så.. Om barnet själv vill ha det, så JA, om barnet inte ens kan säga att den vill ha det - NEJ

2010-09-10 @ 15:48:44
URL: http://www.metrobloggen.se/deluzion
Postat av: Linnea

Gud vad gullig blogg :D !

2010-09-10 @ 16:06:59
URL: http://quiza.blogg.se/
Postat av: diana

Är ju inte riktigt samma sak med en bäbis som med en 7 åring.. En 7 åring kan VILJA ha hål i öronen, men jag tvivlar på att en bäbis vill få ont för att mamma och pappa ska tycka hon är sötare.. Som sagt, det går att ta ur, men att göra det på en bäbis som knappast vill ha det själv, att utsätta någon annan för smärta för man själv vill tycka det är gulligt, det är bara jävligt fel

2010-09-10 @ 16:17:09
URL: http://www.metrobloggen.se/deluzion
Postat av: Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmamma

oj skrev ju verkligen inte ett inlägg för att reta upp dig, att du tog illa upp var anledningen till att jag tog bort det.

Jag är inte feg utan vill bara inte trampa folk på tårna. tråkigt att du känner så.

2010-09-10 @ 16:23:27
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0