Sötnos

Hej hej vi börjar med det "tråkiga" jag tror att Antonio håller på att få vattkoppor :(
eller så är det bara myggbett får hoppas på det men vattkoppo går på dagis så det skulle inte förvåna mig han har inte haft feber men han har en massa röda prickar på huvudet och öronen men han kliar inte eller han klagar inte på det så jag vet inte vad jag ska tro.

Jackan som Bel fick från Zara var delvis förliten men den kan jag inte lämna tillbaka eftersom att hon var tvungen att använda den i dag och bara på den lilla stunden vi var ute blev det fläckig skit dåligt och det var bara av dregel.
Så nu är vi ute efter en bättre, får se vad det blir. orkar inte tjafsa om 300kr har hört att personalen på zara är väldigt otrevliga när det gäller sånt så jag orkar inte göra en stor sak av det.

Idag var vi i Aspuddsparken det var jätte mysigt och Antonio älskade det :D
Direkt när vi kom dit frågade jag om han ville rida på en häst och det ville han absolut så vi ställde oss direkt i kön och man såg verkligen hur spännande han tyckte det skulle bli :D
Haha men så klart fick vi inte med dom glada minerna på bild :P
Det fanns en jätte stor häst och en jätte liten, egentligen skulle Antonio fått den lilla men som tur var bytt dom två innan för att en var för stor så Antonio fick den stora.
Trodde verkligen inte att han skulle våga han är lite feg ibland (inge dåligt med det)
men nu var han jätte modig och satt där och tyckte det var roligt lite läskigt.
Jag blev väldigt stolt över min stora kille jag med :D

Jätte söt var han och han var verklieg stolt att han gjorde det :D
sen fanns det höns och en gris och getter och får mamma sa att det var som skansen men bättre (gratis)
kaniner och en svart katt fanns det också och den lilla J*veln försökte riva mig två gånger haha
sen fanns det en gigantisk häst jag skämtar inte den var skit stor den puttade på Antonio så han blev rädd för den men det var snäll. och jätte vacker.


Dagen var jätte bra och vi ska klart åka dit igen :D

När vi är inne på det här med djur undrar jag lite hur föräldrar tänker som är rädda för ett djur varför dom måste visa det inför barnet eller varför dom måste säga något dumt.
Som tex det var en mamma här som gick förbi en pitbull och så sa hon till dottern " akta dig för dom där hundarna och är jätte farliga!"
Det var så onödigt att skräma upp sitt barn på det sättet.
Det är ju inte så att alla andra hundraser är snälla hela tiden.
Varför inte bara då ta sitt barn i handen och säga att man ska vara försiktig med alla hundar för att det finns dom som är farliga.
Antonio älskar hundar och djur men jag kan ju inte se vilka som är snälla och inte så därför får man ju säga att det finns dom djur som är snälla och dom som inte är snälla.

Men snacka om fördomar mot "kamphundar"
Jag kan ju säga att jag tog hand om en "kamphund" när jag var liten som var världens snällaste och då menar jag världens snällaste haha till och med snällare än Lima :P nästan

Kommentarer
Postat av: Maya

Vad kul att han älskade det! :D Det är verkligen en jättemysig park! Dit kan vi gå om det inte blir allt för kallt... stackars Antonio men det är tur att det inte kliar! Vi får höras senare i veckan så får vi se hur det blir.. Kram!

2010-10-03 @ 22:18:08
URL: http://mayaindianen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0