Skönhetsoperationer på barn

Vill bara ta upp en sak som jag verkligen inte förstår.
Det kom upp en massa kommentarer när jag fixade hål i öronen på Isabel och folk tycker att man inte ska orsaka sitt barn sån smärta och en del tyckte ju också att det är som misshandel.
För mig är det inget konstig och hon hade ont i typ två min.
Folk säger ju att jag gör det för min skull och att hon kanske inte vill ha det när hon blir stor.
En del säger jaa men varför tatuerade du henne inte? det är väl verkligen inte samma sak!

Isabel föddes med navelbrock och det kanske inte försvinner och då kan man operera henne. Vid ca 2-3 års ålder.
Hör folk sånt reagerar dom inte alls.
Varför?
Det är väl samma sak som örhängen eller hur!
Gör vi det är det som en skönhetsoperation, vi gör det för att naveln ska bli fin.
Då är det samma sak där jag och min man bestämmer om det ska bli en operation eller inte, Isabel kan ju inte säga själv vad hon vill.

Det är väl värre att lägga sitt lilla barn på ett operations bord?
Under kniven!?
För det är samma sak där vi kan ju inte veta om det är vad hon verkligen vill, hon kanske blir skit glad när hon blir stor eller bryr sig inte alla om hon inte operers det kan man ju aldrig veta.
Jag tycker i alla fall att det är 1000 gånger värre att operera och jag hoppa verkligen inte att vi behöver ta det beslutet alls.

Så varför tycker folk att det är med okej med en operation som igentligen inte behövs?
Kan någon svara på det så skulle jag bli jätte glad för jag undrar hur människor tänker när det gäller sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0