Det här med unisex kläder igen

Tänkte lite på den här igen och hur folk antar att jag ska uppfostra mina barn olika för att Isabel har typiska tjejkläder och Antonio typiska kill kläder.

Som sagt sagt kommer jag absolut inte göra någon skillnad på dom överhuvudtaget mina barn är precis lika mycket värda ovasett om dom är killar eller tjejer.
Samma sak när det gäller att hjälpa till hemma ska det inte vara någon skillnad precis som att både jag och min man hjälper till lika mycket.

Det som gör mig lite irriterad är att det finns folk som säger att man sla låta barn vara barn och att dom ska få ha barn kläder.
Alltså unisex kläder.
Enligt mig är alla kläder barn kläder det är bara dom vuxna som gör skillnad på kläder.
Barn bryr sig inte om någon har hel rosa eller hel blått alltså ska man kunna klä sina barn med vilka kläder man vill utan att dom vuxna ska bahandla dom olika.

För det är ju just det som är promlemet att vuxna gör skillnaden!

Men till det jag ville komma jag tycker inte att folk har någon rätt att klaga på mig för att jag klär mina barn i det jag tycker är fint men därimot tycker jag att det är elakt att man klär barn i otroligt fula unisex kläder med typ hundra olika mönster och färger varför?
jo för att jag antar att ingen av föräldrarna själva skulle vilja ha dom kläderna och alltså tycker jag att det är mera fel att man använder sina barn på det sättet.
Skulle vara en sak om föräldrar också ville ha sånna kläder men så är det ju knappast!

Mammor och pappor som har "unisex barn" klär sig ju själv enligt könet.
Så varför som sagt använta sina barn för något dom själva inte följer!

Som sagt ja klär mina barn i det jag tycker är fint och det jag själv skulle tänka mig att ha på mig.
Jag köper inte en massa kläder till dom men tex star wars eller barbie för sånt gillar jag inte alls.


Kommentarer
Postat av: Tina

Dina barn är alltid så fint klädda ,så det finns inget att klaga på.Och som sagt ni bestämmer ju själva hur ni klär era barn,det ska andra skita i.

2010-05-16 @ 19:23:50
Postat av: sofia

Bra skrivet!! Håller med dig tror mer det är de vuxna som är fixerade vid kläderna... Jag klär min son i det som jag gillar och tycker han passar i sen om det råkar vara märkes kläder eller inte så ärligt talat förstår inte han det än och det gör inte honom mer lycklig om han har märkeskläder ena dagen och vanliga andra han är lika glad båda dagarna;)

Bra blogg kommer börja följa den!

2010-05-16 @ 20:17:02
URL: http://klantfiabloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0