Riktigt j*vla dåligt!

Nu är vi hemma, Antonio höll på att gnäll som en galning så jag orkade inte sitta hemma med dom så vi åkte och åt lunch med mamma och sen fixade vi ett nytt bankkort till mig.

Sen jordbävningen i chile var så har jag undrat när sverige ska börja hjälpa dom.
Skicka pengar osv men det har ju inte hänt.
Varför är haiti eller vad det nu heter viktigare än chile?
Mamma sa att det är för att det är ett rikt land men det är så jävla mycket skit snack, det var en jordbävning i Guatemala och Honduras för ett antal år sen, dom två är verkligen inte rika länder.
Inte hjälpte sverige dom ett skit även om dom är fattiga,
så hur kommer det sig att "viktiga" människor här i sverige få bestämma vilka andra människor som är mer värda än andra?
Det är riktigt jävla dåligt och Latinamerika är väl dom enda som sverige inte hjälper.
Hur kommer det sig att andra svenskar inte reagerar?
Varför tycker ni är vi latinamerikaner mindre värda än andra?
Eller vad handlar det om, ska typ halva landets befolkning behöva dö för att någon ska bry sig?
Så lästa jag i alla fall det här i metro och det är ju skönt att någon annan brys sig!

Sånt här gör mig så förbannad!
Uch för sverige säger jag bara eftersom att sverige gör det så uppenbart att vissa människor är värda mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0