Alfons Åberg är en dålig förebild

Haha aa det är helt sant.
Först bara en sak fattar inte varför Alfons bökerna är från 3 år, vi har läst dom ett bra tag för Antonio och han älskar dom och fattar precis vad dom handlar om.
Nu till saken, hans favorit för tillfället är God natt Alfons och där i hittar ju Alfons på massa bus för att han inte vill sova och gissa vad jo Antonio gör samma sak.
Han säger att han vill ha något att dricka och sen "råkar" han spilla i sängen.
Han ropar på sin papi men inte för att han vill att han ska komma in på riktigt utan bara för att alfons ropar på pappa.
Alfons tror ju att det är ett lejon i garderoben och Antonio säger att det är en orm på golvet.
aa massa sånna där bus gör lill skiten bara för att Alfons gör det.
Det är riktgt gulligt :D

Nu är Antonio på dagis och JAG städar för fullt här hemma.
Min kära man sitter och spelar xbox men det får han, just nu är det lite lättare att städa själv.
Jag har städat Isabels rum och städat badrummet till och med har jag rensat avloppet, bläää och ucch va äckligt det är (under badkaret)
Jag kommer ihåg att jag alltid tyckte synd om mamma när hon gjorde det när jag var liten och jag tänkte att jag ALDRIG skulle göra det, men det gick inte precis som jag tänkt :P
Juste jag har hunnit städa vardagrummet också, jag är ju riktigt duktig!

Någon lunch hinns inte med om jag ska hinna städa klart innan vi ska hämta Nono (Antonio)på dagis.
Han är helt underbar när han säger Nono det låter så gulligt :D*

Tillbaka till städningen, vi ska försöka hinna fixa vårat nya soffbord också.
Kanske kan visa bild på det sen, bye bye


Kommentarer
Postat av: Tina (Lovisas mormor )

Vad fin din nya blogg är.

2010-03-26 @ 08:28:41
Postat av: Matilda; Mamma till Mercedes & Leon

sv; pottan kostar 249kr på babyland, jättebra !

2010-03-26 @ 16:11:41
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva, 090925.

Haha, ja Alfons läses lite på egen risk ;) Jag ÄLSKADE Alfons när jag var liten & precis som din son skulle jag också alltid "härma" böckerna. Min mamma höll på att sätta hjärtat i halsgropen när hon kom in på mitt rum en kväll & jag försökte balansera runt sängen - sådär som Alfons gör ;)

2010-03-26 @ 18:46:27
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0