Äldre föräldrar tråkigare?

Bara något jag tänkt på.
Man ser nästan aldrig äldre mammor och pappor som leker med sina par i lekparken dom sitter mest och läser tidningen eller bara står brevid och kolla på.
På tunnelbannan eller bussearna står dom också bara brevid pratar nästan aldrig med sina barn gullar inte.

En annan sak jag reagerat på är när man hör föräldrar säg att dom inte hinner leka med sina barn för att det finns så mycket som behövs att göra hemma som typ tvätta städa laga mat osv.

Men man har ju alltid ett val det man vill kan man.
Jag skulle aldrig kunna välja att städa tvätta osv varje dag istället för att leka med mina barn.
Mina barn är det viktigaste som finns och att alltid sätta om först är det viktigaste.

Varför skaffar man barn om man tycket att städningen, karriären och att läsa tidningen i parken är viktigare.
Jag förstår verkligen inte det.
Hur jobbigt är det igentligen att sätta sig på en gunga och gunga lite eller att åka lite rutschkana eller leka lite i sandlådan?
Kan någon svara på det för jag undrar verkligen.

När Maya och jag var på Andyslekland var det bara vi som lekte med våra barn dom andra att och fikade eller som sagt läste tidningen.
Varför varför varför sånt irriterar mig verkligen att man inte kan lägga ner tid på sina barn!!!

Kommentarer
Postat av: bayjulia

jätte söt blogg & kloka ord i detta inlägg. håller helt klart med dig!



just nu har jag frågestund i min blogg, har du någon fråga du vill ställa ? kika isåfall in på: http://magnific.blogg.se/2010/june/har-du-nagon-fraga-du-vill-ha-svar-pa.html#comment



/bayjulia

2010-06-01 @ 21:56:17
URL: http://magnific.blogg.se/
Postat av: Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma

sv; ja men precis! Har jag lagt 1000kr på barnkläder så känns det inte alls lika dumt som om jag hade lagt dem på mig själv.

2010-06-02 @ 09:53:20
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag känner fullt med äldre föräldrar som leker med sina barn i lekparken, går till öppna förskolan osv.

2010-06-04 @ 13:52:56
URL: http://skogul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0