Hur långt får man gå? När ska man reagera?

Tänkte lite på en ska när jag var i Sickla.

Hur får man inte behandla sina barn?

Fick höra både det ena och det andra som typ "Är du dum eller"
"Fattar du inte vad jag säger"
"Är du döv eller"
osv

Jag reagerade på det för det är saker osm jag verkligen inte tycker är okej att säga till ens barn.
Även om dom är 14.
Sen att föräldrar drar och rycker i sina barn vad handlar det om, tror man att ens barn lyssnar bättre då?
Visst att man kan bli jävligt trött på sina barn när dom inte lyssnar men jag tycker att man ska lära sig att ta det lungt och tänka lite innan man gör eller säger något dumt.

Vad tycker ni och när är det okej att säga till föräldrar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0