Dagens fråga - Hjälpa till hemma?


Tror du att det är vanligt att man lär flickor i tidig ålder att hjälpa till hemma till skillnad ifrån pojkar?

Ja det skulle inte förvåna mig om en del gör man sen tror jag också att tjejer när dom blir större att dom kanske tar lite mera ansvar att man inte alltid behöver tjata och bråka.

Antonio får alltid hjälpa till om han vill så klart när det ska städas och diskas men när det gäller att städa upp efter han har lekt tycker jag väl är lite onödigt det kan jag lika gärna göra.
Det kommer inte vara någon skillnad på hur mycket mina barn får hjälpa till hemma

Kommentarer
Postat av: Amalie

Kjempe fin blogg du har :?<3

2010-07-31 @ 13:17:13
URL: http://amalieangela.blogg.no/
Postat av: Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma

min mamma tyckte så - att flickor skulle städa och hålla på men inte pojkar - störde mig så otroligt mycket när jag var mindre att JAG fick diska och hålla på men inte min äldre bror.

mina barn kommer att få hjälpa till lika mycket i hemmet.

2010-08-03 @ 21:45:31
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0