Dagens fråga - Dop




Båda våra barn är döpta för att vi tror på gud och tycker det är en viktig sak att göra.
Båda min man och jag är så klart döpta också.
Fast fick jag bestämma så skulle dom döpts i en katolsk kyrka.

Fast namngivnings fest och dop är ju verkligen inte samma sak :P
Dop - då döps man ju in i den kristna tron och det är det man firar man får inte sitt namn.

Jag tycker verkligen att det är hyckleri att döpa sina barn om man varken tror på Gud eller ska uppfostra sina barn inom den kristan tron!
Att göra det bara för att det är en tradition tycker jag är idiotiskt, jag tycker att man förstör kyrkan och dess mening.

Tycker varken man ska döpa eller gifta sig i kyrkan om man inte kan stå för meningen med det hela.
Tycker inte heller att man ska komfimeras bara för att det är en tradition.

Så helt ärligt tycker jag att folk som gör det inte respekterar kyrkan!

Det skulle vara typ samma sak om jag gick in i en moske och döpte mina ungar där utan att ens vara muslim!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0