Dagens fråga




Eftersom att jag själv är adopterad har jag tänkt lite på det här med adoption och jag måste säga att jag skulle ha väldigt svårt att adoptera.
Jag vet hur svårt det kan vara att vara adopterad att känna att man inte hör hemma här man ser inte ut som alla andra.
För mig är det lite konstigt att man kan älska någon annas barn som sit eget och jag tycker att många som adopterar är själviska.
En del inser inte hur mycket kärlek ett barn behöver och en del adopterar ensamstående även om nu det inte alltid är ett problem men att växa upp utan en pappa när man redan är adopterad kan nog vara exta jobbigt.

Men om jag och min man verkligen inte kunde får barn skulle jag vilja adoptera antingen från Guatemala eller Colombia eller från något av central-syd ameika så att barnet skulle se ut som oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0